فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان:

پیروزی در دفاع مقدس نگاه دنیا به ایران را عوض کرد

«موسوی» با بیان اینکه پیروزی ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نگاه دنیا به ایران را تغییر داد، گفت: امروز ایران از اقتدار بالای در بین کشورهای جهان برخوردار است.
کد خبر: ۵۲۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱ - 25May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زنجان، سرهنگ پاسدار «سید شمس الدین موسوی» امروز (چهارشنبه) در نشست عصر شعر و خاطره در زنجان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: عراق و ایران به دلیل همسایگی با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی داشت و بارها با یکدیگر دچار جنگ شدند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه عراق کشوری است که به دریا دسترسی ندارد، بیان کرد: برای همین همواره عراق به مناطق جنوبی ایران اسلامی نظر داشت.

وی با بیان اینکه با تغییر نظام در ایران اسلامی، عراق فرصت را برای درخواست طلب خود مناسب دید، اضافه کرد: عراق خط مرزی با ایران را قبول نداشت و برنامه‌ریزی کرده بود خوزستان را از آن خود کند.

موسوی با اشاره به پیشروی مناسب عراق در اوایل حمله به ایران گفت: 34 روز مقاومت مردمی در خرمشهر همه معادلات را به هم ریخت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به آشفتگی آن زمان در کشور بیان کرد: تا قبل از عملیات بیت المقدس ایران در چهار عملیات زمینی کلاسیک را نیز شکست خورده بود.

وی با بیان اینکه مقاومت عملا جنگ را به نفع ایران تغییر داد، گفت: با تشکیل سپاه نیز سرداران بزرگ نیز جنگ و بازپس گیری خرمشهر آغاز شد.

موسوی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر و بازگشت به مسجد تبدیل به نمادی برای پیروزی تبدیل شد، گفت: این روز یک آغاز برای توفیق ایران در هشت سال دفاع مقدس است و یک اتفاق بزرگ در تاریخ جنگ است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه در تاریخ ایران همواره با وقوع یک جنگ بخشی از ایرا از کشور جدا شده است، گفت: هشت سال دفاع مقدس نخستین جنگ بود که در آن دشمن نتوانست خاک ایران را از آن خود کند.

 وی با اشاره به اینکه اشعاری باقی می‌ماند که ریشه در تاریخ و مسائل اجتماعی کشور داشته باشد، گفت: برای همین رهبر معظم انقلاب به شعرهای دفاع مقدس توجه ویژه دارد.

موسوی با بیان اینکه پیروزی ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نگاه دنیا به ایران را تغییر داد، گفت: امروز ایران از اقتدار بالای در بین کشورهای جهان برخوردار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار