تولیت آستان قدس رضوی:

شهادت در جامعه روحانیت یک پدیده نوظهور نیست

حجت‌الاسلام «مروی» با تأکید بر اینکه شهادت در جامعه روحانیت یک پدیده نوظهور نیست؛ بلکه در طول تاریخ بزرگانی از روحانیت و علما به این افتخار بزرگ نائل شدند، گفت: روحانیت در همه زمینه‌های علمی، نظامی، سیاسی و اجتماعی پیشتاز بوده و عده زیادی از آن‌ها در دفاع از مکتب و اسلام ناب به شهادت رسیده‌اند.
کد خبر: ۵۲۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ - 26May 2022

اهداف متعالی شهدا به نسل‌های جدید منتقل شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی، شامگاه چهارشنبه در یادواره شهدا روحانی و طلبه شهرستان طبس که در حرم مطهر حضرت حسین‌ بن موسی الکاظم (ع) برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به واسطه فداکاری‌های شهدای گرانقدر، روز به روز پربارتر و بالنده‌تر می‌شود و حداقل کار ما در برابر این فداکاری‌ها، تعظیم و تکریم بوده که یک وظیفه اخلاقی است.

وی با اشاره به اینکه شهادت در ادبیات اسلامی ما به عنوان یک معیار و نشان ارزنده بیان شده است، بیان داشت: جامعه‌ای که می‌خواهد استقلال و آزادی داشته باشد، باید روحیه ایثار، فداکاری و مسئولیت‌پذیری در برابر همه مردم جامعه را تقویت کند.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه براساس احادیث و روایات، معیار سنجش اعمال و عبادات، مقام شهید است، تصریح کرد: باید اهداف متعالی شهدا را به نسل‌های جدید منتقل کنیم و این وظیفه دینی، اخلاقی و اسلامی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مروی با اشاره به ضرورت برگزاری یادواره شهدا، مطرح کرد: برگزاری مراسم تکریم و یادواره شهدا این پیام را به جامعه می‌دهد که اگر جامعه بخواهد زنده، مستقل و مؤمن باشد، باید گذشت، ایثار و فداکاری و احساس مسئولیت کند.

وی با تأکید بر اینکه شهادت در جامعه روحانیت یک پدیده نوظهور نیست؛ بلکه در طول تاریخ بزرگانی از روحانیت و علما به این افتخار بزرگ نائل شدند، اضافه کرد: روحانیت در همه زمینه‌های علمی، نظامی، سیاسی و اجتماعی پیشتاز بوده و عده زیادی از آن‌ها در دفاع از مکتب و اسلام ناب به شهادت رسیده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: میراث گران‌بهای اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) که همان مکتب اسلام است با فداکاری‌های روحانیت برای نسل‌های بعدی ترویج شد که یکی از این شهدای گران‌قدر آیت‌الله «مطهری» است که با اندیشه پاک و فیلسوفانه خود در مقابل انحرافات گروه‌های مختلف ایستاد و به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام و المسلمین مروی مطرح کرد: انقلاب اسلامی با این عظمت، گستردگی و عمق توسط یک روحانی عالی مقام، فهیم، اصولی، عارف، فیلسوف و استاد اخلاق یعنی امام خمینی (ره) شکل گرفت و هر روز دامنه نفوذ معنوی انقلاب اسلامی و عیار آن در حال گسترش است.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی تفکر لیبرالی که دولت آمریکا و غرب بر روی آن استوار شده را به چالش کشیده است، متذکر شد: انقلاب اسلامی نقطه محوری و پایانی و اصلی استکبار را مورد هدف قرار داده و روز به روز هم دامنه آن گسترده‌تر خواهد شد؛ لذا دشمنان انقلاب اسلامی بدانند به هیچ عنوان نمی‌توانند جلوی نورانیت، عظمت و پیشرفت ایران اسلامی را بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار