سرلشکر «ایزدی» در نشست قرارگاه جهاد تبیین در فارس:

امروز به برکت خون شهدا دشمن در موضع دفاعی قرار گرفته است

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) گفت: دشمن امروز ما به برکت خون شهدای گرانقدرمان و ایستادگی مردم نجیبمان ضعیف شده و در موضع پدافندی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۲۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ - 27May 2022

امروز به برکت خون شهدا دشمن در موضع دفاعی قرار گرفته استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سرلشکر پاسدار«مصطفی ایزدی» فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) در نخستین جلسه قرارگاه جهاد تبیین با محوریت دفاع مقدس که روز گذشته (پنج‌شنبه) با حضور فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: امروز و به برکت خود شهدا دشمن تضعیف شده و راهبردها و دکترین خود را عوض کرده و موضع پدافندی و دفاعی گرفته و با کوچکترین تهدید ما ناوهایش را کیلومترها دورتر از آب‌های سرزمینی ما می‌برد.

سرلشکر ایزدی بیان کرد: شهدای فارس از جمله شهیدان اعتمادی، جاویدی، استوار، اسکندری و سایر شهدای گرانقدر در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌سازی کردند و به خاطر دارم که در ارتفاعات شمال سلیمانیه شهید سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی، همرزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، زیر آتش دشمن ترکش به سینه‌اش خورده بود، اما مثل شیر در صحنه حاضر بود و میدان را خالی نمی‌کرد.

وی گفت: ما باید فرزند زمانه خودمان باشیم و بدانیم چه زمانی چه کاری را انجام بدهیم. در دفاع مقدس کسانی حضور داشتند که از حالات معنوی و روحی برخوردار بودند و ما نیز باید مثل حضرت ابراهیم باشیم که تنها بود اما توجهی به آنها که افول کردند نداشت و قهرمان توحید شد و به سمت مسیری که باید می‌رفت حرکت کرد و به مقامات عالی رسید و در هشت سال دفاع مقدس نیز برخی دوستان ما به شرف شهادت رسیدند و به عهد و پیمانی که با خدا بسته بودند استوار ماندند و به عرش اعلی رسیدند.

سرلشکر ایزدی افزود: امروز در مواجهه با تهاجم ترکیبی دشمن هستیم و دشمن در ابعاد گوناگون فعال شده و به قول رهبر معظم انقلاب اسلامی، دشمن در فضای فرهنگی آرایش جنگی گرفته و هزاران توپخانه به سمت ما گرفته و در اقتصاد هم مرتبا طرح تصویب می‌کند و فشار را افزایش می‌دهد و در رسانه‌ها نیز مرتب ما را بمباران خبری می‌کند.

وی تشریح کرد: منافقین خائن نیز همچنان پیاده‌نظام دشمن و شریک جنایت‌های هم هستند و با اینکه دست پلیدشان به خون هزاران نفر از مردم ما آلوده است در اجلاس منافقین جان بولتن علنا به آنها اعلام وفاداری کرد و پمپئو قاتل سردار سلیمانی نیز با گستاخی گفت که من عضوی از سازمان تروریستی مجاهدین خلق هستم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: اینکه بر تاثیر جهاد تبیین و این رسالت مهم تاکید داریم به این دلیل است که مثلا حجت‌الاسلام زکزاکی در قم درس خواند و مسلمان شد و لباس روحانیت پوشید؛ به  نیجریه رفت و 5 فرزندش شهید شد؛ زیرا مصداق فرزند زمان خود بودن بود و یک نفر به تنهایی توانست 13 میلیون نفر را به مکتب امام رهنمون کند و اینجاست که امام اشاره داشت که هرکس هرجایی که هست را تبدیل به سنگر مسوولیت خود کند.

سرلشکر ایزدی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما اتفاقی نادر در تاریخ 1400 ساله اسلام بود، گفت: در سده اخیر هم ما مردمان خوبی داشتیم؛ اما شعبان بی‌مخ‌ها و اختلاف میان رهبران مردمی و تفرقه‌افکنی باعث شد که قیام 28 مرداد 1332 رخ بدهد، ولی امروز با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در شرایط خوبی هستیم و آینده کشور روشن است و در همه زمینه‌ها وضعیت بالقوه خوبی داریم، اما باید با بصیرت وقت بگذاریم و نگذاریم دشمن بر ما غلبه کند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دشمن وقتی متوجه شد که در بحث‌های نظامی نمی‌تواند و در منطقه نیز نتوانست ما را شکست بدهد سعی در تغییر افکار مردم که پشتوانه و سرمایه اجتماعی انقلاب هستند و همچنین نفوذ به ذهن آنها به ویژه جوانان کرد و می‌خواهد جوانان را از جبهه انقلاب پیاده کند و به همین دلیل تاکید داریم که جنگ امروز جنگ شناختی است و نیاز به جهاد تبیین داریم.

وی همچنین گفت: انقلاب اسلامی امروز نماد عزت مردم است و پیامش می‌تواند نجات بخش بشریت باشد و با دیگر رویدادها قابل مقایسه نیست و به قول امام راحل(ره) این انقلاب به حضرت حجت متصل می‌شود و شرطش این است که ما و مردم پای کار باشیم، امر به معروف وو نهی از منکر کنیم و در برابر انحرافات همچون ابوذر بایستیم و با بصیرت باشیم زیرا به فرموده قرآن کریم اگر استقامت بورزید مدد الهی هم پشت سر شما خواهد آمد و در دفاع مقدس ما با این مورد زیاد مواجه بودیم؛ به‌عنوان نمونه در والفجرهشت حدود 12 نفر ایستاده بودند و کلی تانک رو به روی آنها بود اما ما پیروز شدیم یا در کربلای 1 که می‌خواستیم مهران را آزاد کنیم نیرو نداشتیم اما پیروزی بزرگی را رقم زدیم.

سرلشکر ایزدی گفت: ارتش عراق اول جنگ 14 لشکر داشت و در پایان جنگ با 54 لشکر و مدرن‌ترین هواپیماها و تانک‌ها و استفاده گسترده از گازهای شیمیایی و سیانور به جمع چند قدرت نظامی دنیا تبدیل شده بود که از هیچ جنایت جنگی هم دریغ نمی‌کرد و در این رابطه شما باید ایفای نقش کنید و به مردم توضیح بدهید که آنها چه کردند و ما چه کردیم.

وی افزود: جهاد تبیین یعنی اینکه ما باید حقایق انقلاب و دفاع مقدس و اسلام را به مردم بگوییم و با مردم به ویژه اقشار خاکستری جامعه صحبت کنیم و آنها را توجیه کنیم و نگذاریم جبهه دشمن، باطل را حق جلوه داده و قشر سفید و انقلابی را در موضع انفعال و ضعف قرار دهد و خنثی کند.

انتهای پیام/ س

نظر شما
پربیننده ها