اجرای نمایش «مهاجر» روایت زندگی شهید افغانستانی دفاع مقدس در بجستان + تصاویر

نمایش «مهاجر» روایتی از هجرت تا شهادت «رجبعلی غلامی» شهید افغانستانی دفاع مقدس با حضور جمعی از رزمندگان لشکر فاطمیون در بجستان اجرا شد.
کد خبر: ۵۲۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰ - 27May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت ایام آزادسازی عملیات «الی بیت‌المقدس»، نمایش «مهاجر» روایتی از هجرت تا شهادت «رجبعلی غلامی» شهید افغانستانی دفاع مقدس به تهیه‌کنندگی «سیدهادی غریبی» و کارگردانی «مسعود جعفری» به‌مدت پنج شب با حضور دلدادگان خط شهادت و دفاع مقدس در بجستان اجرا شد.

این نمایش با مشارکت و حمایت اقشار مختلف مردم در فضای باز و با استفاده از ادوات نظامی و انفجارات جهت شبیه‌سازی فضای دفاع مقدس، توسط گروه فرهنگی هنری آیینه متشکل از ۱۵۰ نفر به اجرا درآمد.

اجرای نمایش «مهاجر» با استقبال پرشور و حضور چند هزار نفری شهروندان بجستانی انجام شد و زمندگان و بسیجیان فاطمیون امشب مهمانان ویژه آخرین اجرای این نمایش بودند.

به‌منظور تقدیر از این حرکت فرهنگی، پرچمی به رسم یادبود از سوی هیئت رزمندگان فاطمیون به کارگردان نمایش «مهاجر» اهدا شد.

«رجب‌علی غلامی» در سال ۱۳۴۳ در شهر لار کابل در افغانستان متولد شد. در سال ۱۳۵۹ از افغانستان به بجستان مهاجرت کرد و بعد از مدتی به‌عنوان بسیجی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و سرانجام ششم اسفند ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۹ در سلیمانیه عراق به شهادت رسید. پیکر این شهید والامقام پس از تشییع باشکوه در بجستان در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها