رئیس سازمان بسیج عشایر بوشهر:

برگزاری یادواره شهدای عشایر بوشهر در نیمه دوم خرداد

«حیدری راد» از برگزاری یادواره شهدای عشایر استان بوشهر خبر داد و گفت: این یادواره در نیمه دوم خرداد سال جاریدر حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۲۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷ - 28May 2022

برگزاری یادواره شهدای عشایر بوشهر  در نیمه دوم خردادبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، سرهنگ «رضا حیدری‌راد» رئیس سازمان بسیج عشایر امروز در دیدار با سران طوایف، ایل و تیره‌ها، نخبگان و معتمدین ایل بزرگ قشقایی جمعیت عشایر استان بوشهر را 30 هزار نفر دانست و اظهار داشت: شش طایفه بزرگ عشایر از ایل قشقایی در استان بوشهر در دشتی، دشتستان، بوشهر، دیر، جم، تنگستان، گناوه و دیلم زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به وجود شش هزار و 125 خانوار عشایر در استان گفت: 30 هزار نفر از عشایر در استان زندگی می‌کنند که 7 ماه از سال در کوچ قشلاقی و 5 ماه در ییلاقی هستند.

حیدری راد تعداد شهدا عشایر را 10 هزار نفر در کشور دانست و افزود: عشایر که 2 درصد جمعیت کشور دارد 5 درصد شهدا کشور در حوزه عشایر است که نشان از نهادینه شدن فرهنگ مقاومت و ایثار است.

رئیس سازمان بسیج عشایری از برگزاری یادواره شهدای عشایر استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این یادواره در نیمه دوم خرداد ماه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به لزوم آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ شهادت گفت: برگزاری یادواره شهدا یکی از برنامه‌های اولویت‌دار و محوری فرهنگی در حوزه عشایر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار