جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

تقویت غرور ملی با بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس/ نسل جوان به‌شدت نیازمند چشمه ناب دفاع مقدس است

امیر «سهرابی» با بیان اینکه با بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس می‌توان در حوزه فرهنگ ایجاد غرور ملی کرد، گفت: امروز فرهنگ دفاع مقدس در خط مقدم مقابله با جبهه مهاجم فرهنگی دشمن قرار دارد و باید در این حوزه کارشناسان و صاحبان فکر و اندیشه ما کار و فعالیت مضاعف داشته باشند.
کد خبر: ۵۲۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴ - 29May 2022

تقویت غرور ملی با بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس/ نسل جوان به‌شدت نیازمند چشمه ناب دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب برتر حوزه تاریخ شفاهی به چاپ رسیده در سال ۱۴۰۰ که پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ دفاع مقدس در سطوح مختلف جامعه، اظهار داشت: در علم مدیریت دانش تبدیل دانش تجربی به علم کاربردی را مدیرت دانش می‌گویند تا تجربیات را به کار عملی مبدل کنند در سازمان‌های صنعتی و بین‌المللی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه جامعه هدف ما امروز باید جوانان و نوجوانان باشند، گفت: دوران دفاع مقدس دوران درخشان تاریخ انقلاب اسلامی است که نمونه و بدیلی ندارد و همه دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط باید در حوزه تاریخ‌نگاری و تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس کار و تلاش مضاعف انجام دهند تا جامعه جوان ما اطلاعات لازم را در این حوزه داشته باشند.

امیر سهرابی با بیان  اینکه ملت ما در دوران دفاع مقدس مظلوم و مورد تهاجم دشمن قرار گرفته‌اند، افزود: یکی از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس این بود که مردم در برابر استکبار جهانی دفاع کننده بودند و بدون چشمداشت از کشور و اعتقاداتشان تحت امر ولایت و فرماندهی کل قوا حضرت امام خمینی (ره) دفاع کردند و این خود بزرگترین ارزش است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ارزش‌های دوران دفاع مقدس باید احصا شود و امروز نیز نشر و توسعه یابد، افزود: در دوران دفاع مقدس فاصله مردم و مسئولین کم بود و همه مردم جامعه به‌نوعی در دفاع از کشور دخیل بودند؛ طبق آمار‌های ارائه شده گفته می‌شود که سه میلیون رزمنده در خطوط مقدم عرصه دفاع مقدس حضور داشتند؛ اما باید گفت که به‌واقع میلیون‌ها نفر رزمندگان عزیز را در خط مقدم تدارک و پشتیبانی کردند.

امیر سهرابی با تأکید بر اینکه واقعیات تدارک جنگ باید به مردم گفته شود، خاطرنشان کرد: مردم ما از گلوله تا رساندن غذا و مهمات در پشتیبانی از خطوط مقدم دفاع مقدس دخیل بودند که این نیز بیانگر مسئولیت‌پذیری و احساس تکلیف ملت در برابر کشور است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ما به شرح وقایع دفاع مقدس نیاز داریم، افزود: نسل جوان باید نسبت به وقایع و ایثارگری‌ها رزمندگان و عظمت مقاومت و نقش و سبک زندگی شهدا آگاهی داشته باشند.

وی تصریح کرد: نسل جوان به‌شدت نیازمند چشمه ناب فرهنگ دفاع مقدس است و باید در حوزه نشر و ترویج این فرهنگ، از دیدگاه‌های نویسندگان خارجی نیز استفاده کنیم لذا باید در حوزه دفاع مقدس کتب مخصوص جوانان و نوجوانان را هم تدوین و تألیف کنیم؛ چراکه امروز جامعه جوان بیش از هر چیزی نیازمند معارف دفاع مقدس هستند.

امیر سهرابی با طرح این سؤال که آیا تاکنون کاری در حوزه دفاع مقدس کرده‌ایم که نتیجه آن افزایش غرور ملی نسل جوان باشد، گفت: فعالیت‌های هنری، نمایشی، فیلم، کتب و سرود و... ما باید به‌اندازه مؤثر و ارزشمند باشد که بتوان گفت بر غرور و عزت ملی افزوده است.

وی با اشاره به اینکه از دوران دفاع مقدس زمان زیادی می‌گذرد و باید زمان را در حوزه تاریخ شفاهی غنیمت شمرد، افزود: امروز یکی از کار‌هایی که می‌توان در این حوزه انجام داد استفاده از رزمندگان اسلام و پیشکسوتان دفاع مقدس است که باید با بهره‌گیری از هنر نویسندگی و تدوینگری در حوزه خاطره‌نویسی تولید کتاب وارد این عرصه شد.

امیر سهرابی گفت: قطعاً نمایش و فیلم در حوزه فرهنگ ماندگار است و ما باید بتوانیم کتاب‌هایی تدوین کنیم که قابلیت تبدیل شدن به فیلم و آثار هنری فاخر را داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما درون‌مایه‌ای ارزشمندتر از دفاع مقدس نداریم گفت: امروز با بهره‌گیری از دستمایه دفاع مقدس می‌توان در حوزه فرهنگ ایجاد غرور ملی کرد.

امیر سهرابی در پایان گفت: امروز فرهنگ دفاع مقدس در خط مقدم مقابله با جبهه مهاجم فرهنگی دشمن قرار دارد و باید در این حوزه کارشناسان و صاحبان فکر و اندیشه ما کار و فعالیت مضاعف داشته باشند.

انتهای پیام / ۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها