«تغییر معادله جنگ» در ماهنامه سرو بررسی شد

چهلمین شماره ماهنامه فرهنگی هنری «سرو» با عنوان «تغییر معادله جنگ» از سوی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر شد.
کد خبر: ۵۲۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸ - 30May 2022

«تغییر معادله جنگ» در ماهنامه سرو بررسی شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، چهلمین شماره ماهنامه فرهنگی و هنری «سرو» از سوی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با عنوان «تغییر معادله جنگ» منتشر شد.

نشریه سرو از بخش‌های مختلفی تحت عنوان «راهیان»، «یادمان»، «راویان»، «دیده‌بان»، «گفتمان»، «پرسمان»، «ترجمان» تشکیل شده که هر بخش شامل موضوعات متنوعی است.

در این شماره از ماهنامه «سرو» سرمقاله‌ای به قلم دکتر علی اصغر جعفری با تیتر «شکرانه‌ی ولایت» منتشر شده است.

در بخش یادمان سرو، به سخنان رئیس جمهور در دیدار با اعضا شورای سیاست گذاری راهیان نور کشور پرداخته است. یادمان در ادامه در یادداشتی با عنوان «سرافراز بر لب کارون» سفری کوتاه به قلب حرمشهر داشته است. در قسمت دیگری از یادمان سرو، در یادداشتی به قلم مجتبی عبادی فتح به تحلیل شعار شورای بین المللی موزه‌ها در سال ۲۰۲۲ با عنوان «قدرت موزه ها» پرداخته است.

در فصل راویان این شماره از نشریه سرو، در گفت‌وگویی با «جواد باقریان» فرزند محمد باقریان از مبارزان ۱۵ خرداد سال ۴۲، نگاهی به سیره مبارزاتی و زندگی این قهرمان ملی داشته است. در این بخش همچنین در مقاله‌ای با عنوان «معرفتی از جنس درد‌ها و غم‌ها» شخصیت مرحوم دکتر علی شریعتی واکاوی شده است. راویان در ادامه گفت‌وگویی دارد با مهندس مهدی چمران «رئیس شورای شهر تهران» که به نقش شهید چمران در شکل گیری ستاد جنگ‌های نامنظم و تاثیرات آن در جبهه خوزستان بررسی شده است.

در قسمت دیده‌بان سرو در قالب مطلبی با تیتر «خلوت انس» گزارشی کوتاه از زندگی ادبی حضرت امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) به قلم تحریر درآمده است. گفت‌وگو با هادی حجازی فرد کارگردان فیلم موقعیت مهدی، یادداشتی درباره سینمای دفاع مقدس با محوریت حماسه خرمشهر، روایت واگویه‌هایی از هنرمندان حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از دیگر بخش‌های دیده بان است.

در ادامه این نشریه و در بخش‌های گفتمان سرو، پرسمان سرو، راهیان سرو و ترجمان سرو به موضوعاتی همچون بررسی ابعاد شخصیتی و تفکر سیاسی حضرت امام خمینی (ره)، تغییر معادله جنگ پس از فتح خرمشهر، چرایی ادامه جنگ پس از حماسه خرمشهر، تفحص شهدا و پیمان بغداد پرداخته شده است.

نشریه سرو با مدیرمسئولی «علی‌اصغر جعفری» و سردبیری «محمود اکرامی» در ۱۲۰صفحه، از سوی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چاپ و منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار