مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

فضای مجازی بستری مناسب برای تبیین دستاوردهای دفاع مقدس است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: امروز تلفن‌های همراه مجهز به امکانات روز در اختیار فرزندان ما قرار دارد، از طرفی یکی از اهداف مهمی که در جهاد تبیین دنبال می‌شود تبیین دستاوردهای دفاع مقدس است؛ بر همین اساس فعالان فضای مجازی حوزه دفاع مقدس با تولید محتواهای مستند نسبت به آشنایی نسل جوان با دفاع مقدس اقدام کنند.
کد خبر: ۵۲۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹ - 31May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تایباد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های خراسان رضوی در مراسم معنوی «شبی با شهدا» که با حضور مسئولین شهرستان تایباد، خانواده شهدا و جامعه ایثارگری در یادمان شهدای دفاع مقدس بوستان شهدای گمنام تایباد برگزار شد، اظهار داشت: احیای اسلام ناب محمدی (ص) و فرهنگ ایثار و شهادت در زمره شاخص‌ترین دستاوردهای جاویدان انقلاب اسلامی و معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) محسوب می‌شود.

وی افزود: حقایق و واقعیت‌های عرصه تقابل با جبهه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی و آنچه در دوران پس از دفاع مقدس بر این ملت و مملکت گذشته است نشان می‌دهد، اگر فرهنگ ایثار و شهادت، هدایت‌های پیامبرگونه امام خمینی (ره) و وحدت و همدلی مردم نبود، ایران هرگز قادر به عبور از طوفان فتنه‌ها و توطئه‌های پرشمار و تحمیل شده نظام سلطه و صهیونیسم بین‌المللی نبود و چه بسا جهانیان مدت‌ها قبل، شاهد تعبیر رویای شیطانی بدخواهان در فروپاشی نظام اسلامی و پایین کشیدن پرچم مقاومت و حقانیت ملت ایران بودند.

این مسئول ادامه داد: امروز در برهه‌ای قرار گرفته‌ایم که دشمنان انقلاب اسلامی برای نابودی اسلام از سلاح، جنگ و خونریزی استفاده نمی‌کنند بلکه از ابزاری مانند فضای مجازی جهت گمراهی جوانان و نوجوانان بهره‌ می‌برند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: تبیین فرهنگ ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت راهی موثر جهت خنثی کردن این فتنه دشمن است، قبل از اینکه دشمنان بتوانند با تحریف دفاع مقدس و شهادت ذهن مردم را منحرف کنند باید تمامی متولیان این امر از بستر فضای مجازی برای نشر دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس استفاده کنند.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان بخشی از این ماموریت بزرگ است که امروز بر دوش یکایک بازماندگان این حماسه جاوید گذاشته شده، وظیفه‌ای که اگر در انجام آن غفلت شود فرصت به دشمن داده شده تا این دفاع مقدس را آنگونه که خود می‌خواهد روایت می‌کند.

وی تأکید کرد: یکی از ترفندهای دشمنان نظام جهت گمراهی ملت ایران به‌ویژه نسل چهارم انقلاب واکنش‌های منفی در فضای مجازی نسبت به سرود حماسی سلام فرمانده بود. در مقابل این کار فرهنگی عظیم که عده زیادی را به سمت خود جذب کرد دشمن آرام ننشست و موضوع اهدای جایزه جشنواره کن برای فیلم عنکبوت مقدس که سراسر توهین به ساحت قدسی امام رضا (ع) است به زهرا امیرابراهیمی را پیش کشید، نکته مهم در این امر این است که ما باید برای خنثی کردن چنین مطالبی از فضای مجازی بیشتر بهره‌مند شویم.

این مسئول گفت: تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان که تداوم حرکت روبه‌پیش انقلاب اسلامی را به‌همراه دارد لازم و ضروری است.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: امروز تلفن‌های همراه مجهز به امکانات روز در اختیار تک‌تک فرزندان ما قرار دارد، از طرفی یکی از اهداف مهمی که در جهاد تبیین دنبال می‌شود تبیین دستاوردهای دفاع مقدس است؛ بر همین اساس فعالان فضای مجازی حوزه دفاع مقدس با تولید محتواهای مستند در قالب‌های مختلف هنری و رسانه‌ای در این حوزه، نسبت به آشنایی نسل جوان با دفاع مقدس اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها