مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد؛

ضرورت انعکاس تلاش‌ امدادگران در دانشنامه دفاع مقدس

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: با توجه به نقش موثر امدادگران در دوران دفاع مقدس و حضور آنها در کنار رزمندگان خط‌‌شکن در خطوط مقدم جبهه، لازم است نقش این قشر ایثارگر در دانشنامه دفاع مقدس استان منعکس شود.
کد خبر: ۵۲۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵ - 02June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مشترک سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و «محسن ذاکریان» رئیس جمعیت هلال احمر استان امروز (پنجشنبه) در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: وظایف جاری و ستادی فراوان است، در فرصتی که عهده‌دار مسئولیت هستیم باید اولویت‌ها را شناسایی کرده و به آنها بپردازیم. یکی از این اولویت‌ها نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها نسبت به این مهم اهتمام شود.

وی افزود: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک مأموریت بین بخشی است و همه بخش‌های نظام باید به این مهم به‌عنوان بک وظیفه انقلابی و دینی بپردازند.

این مسئول یادآور شد: بحمدالله نشر ارزش‌های دفاع مقدس به قصد قربت و انجام خدمت در ایران اسلامی جریان دارد و این مأموریت دنبال می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به جایگاه امدادگران در دفاع مقدس پرداخت و گفت: در دوران دفاع مقدس همراه با اعزام‌ نیروها به جبهه‌های حق علیه باطل، رسته‌های تخصصی نیز اعزام می‌شدند که یکی از این رسته‌ها امدادگری و درمان بود.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: در برخی عملیات‌ها به دلیل شرایط خاص منطقه، امدادگران جذب و به مناطق اعزام می‌شدند و توسط آنها مجروحین و شهدا حین و بعد از عملیات به عقب منتقل می‌شدند.

وی تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس نیروهای امدادگر همراه با رزمندگان خط‌‌شکن در خطوط مقدم جبهه حضور پیدا می‌کردند که جمعی از آنها به خیل شهدا پیوستند و برخی به شرف جانبازی نائل آمدند. با توجه به اهمیت و جایگاه امدادگران در این حماسه جاوید لازم است که نقش این قشر ایثارگر در دانشنامه دفاع مقدس استان منعکس شده و همچنین در قالب‌های مختلف ادبی و هنری به آن پرداخته شود.

این مسئول در ادامه به تشریح مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف پرداخت.

ذاکریان نیز در این نشست گفت: بخشی از جمعیت هلال احمر استان جزو جامعه ایثارگری هستند.

وی افزود: به دنبال آن هستیم تا در یک طرح پژوهشی به شهدای امدادگر استان در دوران دفاع مقدس بپردازیم.

این مسئول تصریح کرد: فداکاری، ایثار و ازخودگذشتگی نیاز امروز آحاد مردم است که باید در قالب‌های مختلف این مفاهیم به جامعه عرصه شود.

در این نشست طرفین در خصوص زمینه‌های همکاری مشترک تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار