مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به دفاع‌پرس خبر داد؛

صدور ۲۱۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای وام زنان سرپرست خانوار

عاشوری گفت: از ابتدای تاسیس صندوق ضمانت تسهیلات تاکنون دو هزار و  ۱۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای وام زنان سرپرست خانوار صادر شده است.
کد خبر: ۵۲۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۱ - 01June 2022

صدور ۲۱۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای وام زنان سرپرست خانوارعلی عاشوری مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، اظهار داشت: در سال گذشته در مجموع حدود ۳۱۴ هزار فقره وام قرض‌الحسنه از سوی این صندوق به مبلغ سه هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان به مددجویان و نیازمندان پرداخت شد.

عاشوری با اشاره به خوش‌حسابی مددجویان در بازپرداخت اقساط وام اضافه کرد: میزان اقساط معوق مددجویان در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت حدود دو درصد است که با توجه به ضوابط، این آمار زیر آستانه اعلام شده توسط بانک مرکزی است.

وی به فعالیت شعبه مجازی صندوق قرض‌الحسنه امداد از ابتدای سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال متقاضیان، سال گذشته ۲۶ هزار فقره افتتاح حساب در این شعبه مجازی انجام شد.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت افزود: با توجه به نظم و انضباط حاکم بر فرآیند‌ها و عملکرد صندوق از ابتدای تاسیس، صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت برای دومین سال جایزه خوش‌حسابی را از بانک مرکزی دریافت کرد.

عاشوری به فعالیت صندوق ضمانت تسهیلات بانوان سرپرست خانوار پرداخت و ادامه داد: زنان سرپرست خانوار که به هر دلیل امکان تامین ضمانت برای وام‌های خارج از صندوق را ندارند، از سوی صندوق ضمانت مورد حمایت قرار می‌گیرند و تا پایان سال گذشته حدود چهار هزار و ۷۰۰ فقره ضمانت‌نامه به ارزش ۲۱۰ میلیارد تومان صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ تقویت، بسط و گسترش خدمات غیر حضوری و بستر اینترنت‌بانک مورد تاکید صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت است تا خدمات این صندوق با سهولت بیشتری در اختیار مخاطبان از جمله افراد نیکوکار و مددجویان قرار گیرد.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از انجام امور اجرایی انتشار اوراق قرضه اسلامی از سوی این صندوق به منظور استفاده از ظرفیت منابع مردمی خبر داد و اظهار داشت: در صورت صدور مجوز‌های لازم، برای نخستین‌بار در نظام بانکی کشور، انتشار اوراق قرضه اسلامی از سوی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها