فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز:

اندیشۀ سیاسی امام خمینی بر مبنای آموزه‌های دینی است

سرهنگ طاهرخانی گفت: که اندیشۀ سیاسی امام خمینی بر مبنای آموزه‌های دینی است، یکی از مفاهیم کلیدی و اساسی در اندیشۀ ایشان رابطه دین و سیاست در گستره وسیع اجتماع و حکومت ولی فقیه در دوران غیبت در جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۵۲۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰ - 04June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ «طاهرخانی»  فرمانده سپاه شهرستان البرز درجمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) با اشاره به سیاست در اندیشه ایشان به معنای اداره و رهبری سالم و درست جامعه در مسیر تکامل، ترقی و رشد انسان است اظهار داشت: در اسلام سیاست حقیقی، یک اصل مسلم و اجتناب ناپذیر و غیر قابل انفکاک از برنامه های این دین مقدس است. چرا که اسلام فقط دین عبادت، تعلیم و تعلُّم عبادی نیست. 

وی افزود: اسلام یک حکومت بزرگ به وجود آورده و از هیچ امری غافل نیست، بشر را علاوه بر روحیات در مادیات هم غنی می ‏کند. اسلام قبل از اینکه دین معنویت باشد دین سیاست است. از این رو سیاست بر اساس خدمت به مردم و جامعه بشری پدیده ای است که آمیخته با ماهیت تعالیم اسلام بوده و بخش بزرگی از آموزه های دینی را تشکیل می دهد.

طاهرخانی به بیان ویژگی های سیاست مطلوب و آرمانی، از دیدگاه امام خمینی پرداخت و بیان کرد: سعادت محور بودن، برپایی استقلال، عدالت و آزادی در تمام شئون زندگانی، نفی هر گونه ظلم، استبداد و ستم از جامعه، اجرای حدود الهی در جامعه انسانی، دوری نمودن از سلطه ناروا و شیطانی بر مردم، احیای ارزشهای انسانی الهی، پاسخگویی به نیازمندی های همه ابعاد انسان، پدید آوردن جامعه ای مناسب برای رشد و شکوفایی انسان در همه ابعاد، عاری بودن از هر گونه فریب، نیرنگ، دروغ و سایر امور غیر انسانی می باشد و شالوده  چنین سیاستی مبتنی بر توحید است. لذا در پرتو حاکمیت اینگونه سیاست است که انسان یک انسان اخلاقی و جامعه تبدیل به مدینه فاضله می شود. 

فرمانده سپاه شهرستان البرز اظهار داشت: از آنجا که اندیشۀ سیاسی امام خمینی بر مبنای آموزه های دینی است، یکی از مفاهیم کلیدی و اساسی در اندیشۀ ایشان رابطه دین و سیاست در گستره وسیع اجتماع و حکومت ولی فقیه در دوران غیبت در جامعه اسلامی است.

وی در پایان عنوان کرد: ایشان با درک عمیق از اسلام ناب محمدی (ص) و نفوذ آموزه های این دین مقدس در روح و روان او، پیوسته اصرار می‌کرد که اسلام عین سیاست بوده و تمام دستورات و احکام اسلام حتی احکام عبادی آن، سیاسی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها