دیدارنگار/ گزارشی جامع از سخنان امام خامنه‌ای/۲

مردمی باشید اما عوام‌زده نه!

شماره‌ی ۱۰۰ جزوه‌ی بیاناتی «دیدارنگار» با نگاهی دقیق و روش‌مند بیانات رهبر انقلاب اسلامی را دسته‌بندی کرده و بر انقلابی ماندن نمایندگان مجلس و حرکت به سوی آرمان‌ها برای حل مشکلات پرداخته است.
کد خبر: ۵۲۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۰ - 06June 2022

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، شماره‌ی ۱۰۰ جزوه‌ی بیاناتی «دیدارنگار» گزارشی جامع از محتوای سخنان امام خامنه‌ای است که به پیوست متن کامل بیانات ایشان منتشر می‌شود و مطالب گوناگون مطرح شده در هر یک از سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را به صورتی ساده منعکس می‌کند.

«دیدارنگار» تلاش می‌کند با نگاهی دقیق و روش‌مند، بیانات رهبر انقلاب را دسته‌بندی و ارائه کرده و ضمن توجه به موضوعات اصلی هر سخنرانی ایشان، سایر نکات مطرح شده را نیز به عنوان «ضمیمه متن کامل بیانات» در اختیار کاربران قرار دهد.

بخشهای مختلف این جزوه‌ی تبیینی شامل این موارد است:

«سرخط»، «مطالبه رهبری»، «بحث روز»، «کلیدواژه‌های مهم»، «موضوعات اصلی بیانات»، «جملات طلایی»، «یادآوری»، «برشمردنی‌ها»، «نظام فکری»، «روایت تاریخی»، «شخصیت»، «آیات و روایات» و «دعا». همچنین در هر شماره مواضع کلیدی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استناد به نظام فکری و سایر بیانات معظم له در قالب «یادداشت بیاناتی» بررسی می‌شود.

این شماره‌ی «دیدارنگار» که اختصاص به بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس دارد را از اینجا دریافت کنید.

مروری بر مسائلِ دارای اولویتی که باید مورد توجه نمایندگان مجلس باشد

از تولید و مهار تورم تا ازدواج جوانان

«واقعاً اساسی‌ترین مسائل را نگاه کنید، آن‌ها را [دنبال کنید]... سراغ مسائل فرعی رفتن در حالی که ما مسائل اصلی را جلوی چشم داریم، جایز نیست. دنبال حلّ مشکلات اساسی و مسائل اصلی باشید.» ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ یکی از اصلی‌ترین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ناظر به حلِ مشکلات اساسی کشور بود.

توصیه‌ای که پیش از این و در سخنان سال‌های اخیر ایشان خطاب به نمایندگان مجلس نیز تکرار شده است. اما مسائل اصلی کشور در این بُرهه شامل چه مواردی است که تلاش و تمرکز نمایندگان را می‌طلبد؟ در عرصه‌ی اقتصاد مسائلی، چون تولید و مهار تورّم از مسائل اصلیِ کشور است: «مسئله‌ی تولید یک مسئله‌ی جدّاً کلیدی است... مسئله‌ی اشتغال جزو مسائل کلیدی است که البتّه با تولید ارتباط پیدا میکند.

مسئله‌ی مهار تورّم مسئله‌ی جدّاً کلیدی است... مدیریّت نظام پولی و مالی جزو مسائل کلیدی است؛ عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت جزو مسائل کلیدی است.» ۱۳۹۹/۰۴/۲۲ و در زمینه‌ی مسائل اجتماعی هم حل مسئله‌ی مسکن و مباحثی، چون ازدواج جوانان از اولویت برخوردار است: «مسکن یک مسئله‌ی جدّاً مهم و کلیدی است... مسئله‌ی ازدواج جوانان خیلی مهم است؛ جزو مسائلی است که اصلاً نباید از آن غفلت کرد و راه‌هایی برای تسهیل ازدواج، و امکان ازدواج برای جوانها، باید پیش‌بینی بشود... مسئله‌ی فرزندآوری و مسئله‌ی نسل بسیار مهم است... این‌ها احتیاج دارد به قانون، احتیاج دارد به دنبال‌گیری جدّی دستگاه‌های اجرائی.» ۱۳۹۹/۰۴/۲۲ علاوه بر این‌ها «مسئله‌ی مدیریّت فضای مجازی جزو مسائل مهمّ ما است که این مسئله، مسئله‌ی بلندمدّت هم نیست؛ مسئله‌ی کوتاه‌مدّت و میان‌مدّت و جزو مسائل نزدیک ما است.» ۱۳۹۹/۰۴/۲۲

کارآمدی اینگونه به دست می‌آید...

نکته‌ی کلیدی این است که «این مجلس انقلابی که دارای رویکرد انقلابی و اقبال به ارزش‌های انقلاب است، باید نشان بدهد که باکفایت است، برای اداره‌ی امور تقنینی مجلس دارای کفایت و کارآمدیِ لازم است، میتواند درست ریل‌گذاری کند.» ۱۴۰۰/۰۳/۰۶

قطعا مجلس شورای اسلامی یکی از اضلاع و ارکان اصلی مدیریّت کشور است، اما نقش‌آفرینی جدی در حل مسائل دارای اولویت کشور وابسته به این است که «اوّلاً از توانایی‌های خودمان آگاهی داشته باشیم، ثانیاً آسیب پذیری‌های خودمان را درست بشناسیم...

علاوه‌ی بر این‌ها بایستی سعی کنیم خطا نکنیم، اشتباه نکنیم. دشمن بیش از آنکه به توانایی‌های خودش امیدوار باشد، به خطا‌های ما امیدوار است... مراقب باشیم پهلو به دشمن ندهیم.» ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ و البته حل مسائل و مشکلات کشور هم صرفا از طریق پایبندی به خط انقلاب و عملی‌سازی آرمان‌های آن ممکن می‌شود: «انقلاب و شعار‌های انقلابی و آرمان‌های انقلابی ــ که البتّه هنوز به آرمان‌ها نرسیده‌ایم؛ امّا توجّه به این آرمان‌ها و رفتن به سمت این آرمان‌ها ــ درمان درد‌های کشور است؛ دردسر نیست، رفع دردسر است.» ۱۴۰۱/۰۳/۰۴

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار