نگاهی به زندگی‌نامه شهید «جواد امامعلی سبزی»

«جواد امامعلی سبزی» متولد سال ۱۳۴۰ در ارومیه، از شهدای شاخص استان آذربایجان غربی است که سال ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی «فکه» حین انجام عملیات «والفجر مقدماتی» به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۲۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳ - 06June 2022

نگاهی به زندگی‌نامه شهید «جواد امامعلي سبزي»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، «جواد امامعلی سبزی» فرزند «احمد علی»، ۲۷ فروردین سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای مذهبی در شهر «ارومیه» دیده به جهان گشود. وی پس از اتمام تحصیلات ابتدایی با حضور در جلسات قرآنی مسجد محله خود، با اسلام و نهج البلاغه بیشتر آشنا شد.

«جواد امامعلی سبزی» با اینکه نوجوان بود؛ اما با معرفت و بصیرت الهی که داشت، همگام با سایر مردم ارومیه در برنامه‌های انقلابی شرکت فعال داشت. او پس از پیروزی انقلاب با گرفتن اسلحه در دست به پاسداری از انقلاب اسلامی مشغول شد.

وی بعد از اخذ مدرک دیپلم، از کنکور دانشکده پیراپزشکی تهران قبول و راهی دانشگاه شد و در حال تحصیل در دوره کاردانی بود که بعد از انقلاب فرهنگی به سپاه پاسداران ارومیه رفت و پس از یک سال خدمت بی‌وقفه در سپاه، رهسپار جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و در مناطق عملیاتی آبادان، اهواز، گیلان‌غرب، سومار و فکه مجاهدت کرد.

«جواد امامعلی سبزی» بعد از بازگشت از جبهه در جهاد سازندگی به فعالیت می‌پرداخت. او فرزند انقلاب اسلامی بود و عاشق امام. زمانی که در جبهه بود، اکثر اوقات را در خلوت به دعا، ذکر و نماز می‌گذراند و نیمه‌های شب که همه آرام بودند، او بیدار بود.

وی که در مسئولیت‌های مختلف مانند دیده‌بانی خمپاره، واحد خمپاره‌انداز تیپ عاشورا، واحد خمپاره انداز تیپ حضرت ابوالفضل (ع) و تیم شناسایی لشکر عاشورا، ماموریت‌های محوله را با موفقیت به انجام رساند، سرانجام ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی جنوب کشور در «فکه» حین انجام عملیات «والفجر مقدماتی» بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار