اذعان دولت‌های غربی‌ به آپارتایدی بودن رژیم صهیونیستی

معاونت حقوقی و سیاسی سازمان عفو بین‌الملل گفت: نمایندگان حقوقی دولت‌های غربی در دیدار‌های ویژه‌ای که با ما دارند، اذعان می‌کنند مخالفتی با توصیف آپارتایدی بودن رژیم اسرائیل ندارند.
کد خبر: ۵۲۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ - 06June 2022

اذعان دولت‌های غربی‌ به آپارتایدی بودن رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس «سولومون ساکو» معاونت حقوقی و سیاسی سازمان عفو بین‌الملل در گفت‌وگو با وبگاه عربی ۲۱ به سوالاتی درباره گزارش‌های اخیر این سازمان پاسخ داد و با اشاره به دیدار‌هایی که مقامات سازمان عفو بین‌الملل با مستشاران حقوقی دولت‌های غربی دارند، اظهار داشت: در این دیدارها، آن‌ها اذعان می‌کنند که گزارش‌های عفو بین‌الملل که در آن اسرائیل رژیمی آپارتایدی معرفی شده را اشتباه نمی‌دانند.

وی که در کنفرانسی در ارتباط با آپارتایدی بودن رژیم صهیونیستی در لندن مشارکت کرده بود، در ادامه این گفت‌وگو تاکید کرد: سازمان عفو بین‌الملل به این واقعیت رسیده است که اسرائیل مرتکب جنایات ضدانسانی و ممنوعه بین‌المللی شده و براین اساس در چارچوب رژیم‌های آپارتایدی دسته‌بندی می‌شود.

معاونت حقوقی و سیاسی سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به طولانی شدن روند رسیدن به واقعیت آپارتایدی بودن رژیم صهیونیستی، افزود: این یک نقطه ضعف برای سازمان‌های حقوق بشری در سطح بین‌المللی است، اما در شرایط کنونی اکثر قریب به اتفاق مؤسسات حقوق بشری بین‌المللی و سازمان‌های مردم نهاد فعال در این زمینه به این اعتقاد رسیده‌اند که اسرائیل، نظام آپارتایدی را علیه فلسطینی‌ها اجرا می‌کند و اقداماتش توصیف واضح اعمال تبعیض نژادی علیه میلیون‌ها فلسطینی است.

مؤسسات حقوق بشری بین‌المللی نظیر سازمان عفو بین‌الملل اخیراً در گزارش‌های خود به این مساله اذعان کرده‌اند که رژیم صهیونیستی، رژیمی آپارتایدی محسوب می‌شود. این گزارش‌ها با واکنش رژیم صهیونیستی مواجه شده و آن‌ها تلاش دارند با فشار بر کشور‌های غربی از انتشار این گونه واقعیت‌ها جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها