روایت رزمنده دوران دفاع مقدس از اخلاق‌مداری شهید «یوسف ضیاء»؛

نظامی‌گری و اخلاق در یک قاب

سردار «جعفری» خاطره‌ای از توجه و حساسیت سردار شهید «سرابی» به آموزش نظامی در کنار پایبندی او به اصول و قواعد اخلاقی را روایت کرده است.
کد خبر: ۵۲۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۷ - 11June 2022

نظامی‌گری و اخلاق در یک قاببه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، بنا به روایت بسیاری از رزمندگان، فرماندهان در دوران دفاع مقدس ضمن دقت نظر در آموزش‌ها و پایبندی به اصول و قواعد نظامی، نسبت به رعایت اخلاق اسلامی و انسانی بسیار مقید و حساس بودند.

سردار «محمدحسین جعفری» از رزمندگان دوران دفاع مقدس، نمونه‌ای از همین توجه به آموزش‌های سخت نظامی و در عین حال تقید به آداب و اصول اخلاقی توسط سردار شهید «یوسف ضیاء سرابی» مسئول آموزش نظامی لشکر ۳۱ عاشورا را روایت کرده است:

«در یکی از آموزش‌های شبانه، یکی از نیرو‌های آموزشی حرص یوسف را در آورده بود؛ هرچه توپ و تشر می‌زد که خودش را به بقیه برساند او تنبلی می‌کرد و از قافله عقب می‌ماند. در یکی از مراحل آموزش همان فرد باعث شد ستون به فاصله بیفتد و در آن رخنه ایجاد شود. یوسف هم عصبانی شد و با پوتین ضربه‌ای به پای او زد و گفت: «راه برو تنبل!».

او بعد از پیاده‌روی پیش آقای «یحیوی» (از مسئولان مافوق) رفت تا از یوسف شکایت کند. در همین حال یوسف وارد اتاق شد و با دیدن او گفت: «من داشتم دنبال شما می‌گشتم». بعد رفت و صورتش را بوسید و گفت: «آقا ما نوکر شما هستیم. اگر جسارتی کردیم فقط به خاطر این بود که شب عملیات با این سهل‌انگاری حادثه‌ای پیش نیاید». بعد به او گفت: «حالا ضربه‌ای که من به شما زدم، می‌توانی قصاص کنی که حساب به قیامت نماند». آن بنده‌ خدا که اصلا انتظار چنین برخوردی را از یوسف نداشت، صورتش از خجالت سرخ شد و در حالی که سرش را پایین انداخته بود، با حالتی گرفته و بغض‌آلود از اتاق بیرون رفت».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار