نماینده مردم در مجلس:

دولت سیزدهم در مسیر دیپلماسی واکسن به‌خوبی عمل کرده است

محمدبیگی با بیان اینکه دولت سیزدهم در مسیر دیپلماسی واکسن به‌خوبی عمل کرده است گفت: در مساله کرونا شخص رئیس‌جمهور وارد عمل شد و وزرای بهداشت و امور خارجه هم با تشکیل میز دیپلماسی واکسن کرونا به تسریع واکسیناسیون عمومی کمک کردند.
کد خبر: ۵۲۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ - 08June 2022

دولت سیزدهم در مسیر دیپلماسی واکسن به خوبی عمل کرده است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فاطمه محمدبیگی» عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در مورد عملکرد دولت سیزدهم در مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: مجلس با تشکیل کمیته تخصصی مقابله با کرونا در مورد چگونگی مواجهه با این بیماری و ایجاد زیر ساخت‌های جدید در حوزه تامین و تولید واکسن به صورت مستمر پیگیری‌های را انجام داد و مهار این بیماری همچنان در اولویت مجلس قرار داشت.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس خاطر نشان کرد: متاسفانه در دولت دوازدهم به خاطر عدم پیگیری لازم در حوزه تامین واکسن و عدم حضور مستقیم رییس‌جمهور وقت در دیپلماسی واکسن توفیقی نداشت و با ضعف‌های همراه بود، اما با شروع دولت سیزدهم در مسیر دیپلماسی واکسن به خوبی عمل کرد و شخص رییس جمهور وارد عمل شد و وزرای بهداشت و امور خارجه هم به سرعت میز دیپلماسی واکسن را تشکیل دادند و این امر باعث تسریع واردات واکسن شد.

نماینده مردم قزوین با اشاره به طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا بیان داشت:مجلس از ابتدای شیوع کرونا بر طرح شهید سلیمانی نظر داشت چندین نسخه از این طرح در کمیسیون بهداشت بررسی شد و بهترین تصمیم، تعامل با نیرو‌های بسیجی و جهادی و مشارکت مردم در مقابله با کرونا بود.

محمدبیگی تصریح کرد: میزان همکاری دولت دوازدهم با طرح شهید سلیمانی ضعف‌های داشت و در کنترل کرونا با افت و خیز همراه بود، اما دولت سیزدهم با ارتقای طرح شهید سلیمانی و استفاده از نیرو‌های بسیجی و جهادی و متخصصان مدافعان سلامت واکسیناسیون عمومی را در کشور شروع کرد و در جهان رکورد زد و در صدر کشور‌های مقابله با کرونا قرار گرفت و میزان تلفات کرونا را به صفر رساند.

عضو کمیسیون بهداشت بیان کرد:امروز یکی از نشانه‌های این مدیریت خوب بازگشت آرامش به مردم و بازشدن مدارس و دانشگاه‌ها و جلوگیری از آسیبی بود که در این دو سال به شدت جامعه را آزار داده است این کارنامه موفق تعامل دولت و مجلس در مقابله با کرونا بوده است و دستاورد آن هم به صفر رسیدن آمار فوتی‌های ناشی از بیماری کروناست.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار