فرمانده نهاجا:

ارتش با طرح‌های «مصباح» به مصاف «جنگ ترکیبی» دشمن رفته است

امیر سرتیپ «واحدی» گفت: طرح‌های فرهنگی مصباح، تضمین‌کننده تحول فرهنگی ارتش در عرصه مقابله با جنگ‌های مدرن محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۲۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸ - 08June 2022

فرمانده نهاجا: حمایت مادی و معنوی از طرح‌های فرهنگی مصباح را در دستورکار داریمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش در دومین جشنواره طرح‌های فرهنگی مصباح نهاجا که امروز (چهارشنبه) در مرکز آموزش‌های هوایی شهید خضرایی برگزار شد، با اشاره به پیچیدگی جنگ‌های ترکیبی اظهار داشت: ابهام، پیچیدگی و چندبعدی بودن مهم‌ترین ویژگی‌های جنگ مدرن است که به این نوع جنگ‌ها در دنیا هیبریدی گفته و در ایران به‌عنوان جنگ ترکیبی شناخته می‌شود.

وی افزود: یکی از اهداف جنگ ترکیبی، فروپاشی بنیان‌های فکری است؛ کاری که دشمن از دهه‌های قبل آغاز کرده و هر روز با استفاده از ابزار‌های نوین، حضور در این عرصه را پیچیده‌تر می‌کند؛ البته ما در این حوزه برای مقابله با جنگ ترکیبی، نیازمند تحول هستیم و امروز طرح‌های فرهنگی مصباح، تضمین‌کننده تحول فرهنگی ارتش در عرصه مقابله با جنگ‌های مدرن محسوب می‌شود.

امیر واحدی با بیان اینکه دشمن به دنبال فروپاشی اعتقادی جامعه اسلامی ایران است، گفت: مبارزه مؤثر در این عرصه، نیازمند مهندسی فرهنگی است و قطعاً حرکت در مسیر نقشه راه برنامه‌های فرهنگی مصباح به تقویت بنیان‌های اعتقادی و در نهایت، ارتقاء توان رزم و توان بازدارندگی ما منجر خواهد شد.

فرمانده نهاجا خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ما این است که در کنار طراحی دقیق و روزآمد طرح‌های فرهنگی و استفاده از نخبگان این حوزه، در بخش فرماندهی حمایت مادی و معنوی از طرح‌های فرهنگی مصباح را در دستورکار قرار دهیم.

وی تأکید کرد: ما باید در کنار حراست از مرز‌های کشور عزیزمان مراقب خاکریز‌های دشمن در جغرافیایی اعتقادی خانواده و همکارانمان هم باشیم.

امیر واحدی در پایان گفت: ما امروز درگیر یک جنگ شناختی هستیم که تئوری تغییر صلح‌آمیز حکومت در ایران را با تأسیس شبکه‌های مجازی، رادیو و تلویزیون‌های فارسی‌زبان برای ایجاد تغییرات مبتنی بر تحریف واقعیت و کاشتن نوعی شبه تفکر به جای تفکر واقعی و اصیل را در اذهان عمومی ملت دنبال می‌کند؛ به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمان حضور در عرصه جهاد تبیین را صادر کردند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها