نشست تاریخ شفاهی با حضور نویسندگان حوزه دفاع مقدس در تبریز برگزار شد

نشست تاریخ شفاهی با موضوع «منظرهای جدید در سوژه‌یابی حرفه‌ای» با سخنرانی «مرتضی قاضی» و شرکت نویسندگان حوزه دفاع مقدس در تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷ - 08June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، نشست تاریخ شفاهی با موضوع «منظرهای جدید در سوژه‌یابی حرفه‌ای» عصر امروز (چهارشنبه) با سخنرانی «مرتضی قاضی» معاون فرهنگی مرکز اسناد دفاع مقدس سپاه پاسداران و نویسنده حوزه دفاع مقدس و با شرکت جمعی از پژوهشگران، نویسندگان و رزمندگان به میزبانی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی برگزار شد.

«مرتضی قاضی» در این نشست ضمن تشریح تجربیات خود از نگارش کتاب‌هایی چون «متهم دادگاه»، «شماره پنج»، «عملیات فریب» و...، راهکارهایی در خصوص یافتن سوژه‌های ناب در زمینه دفاع مقدس ارائه کرد.

وی با اشاره به وجود موضوعات بسیار متنوع در موضوع دفاع مقدس، اظهار داشت: درباره وقایع و رخدادهای خط مقدم جبهه‌ها، فعالیت‌های پشت جبهه، عملکرد ستادهای پشتیبانی، اعزام نیروهای مردمی به جبهه‌ها، شرکت اقشار گوناگون جامعه در مبارزه با دشمن و موضوعات متنوع دیگر، مطالب و نکات ارزشمند بسیاری وجود دارند که می‌توان به آن‌ها پرداخت و آثار ماندگاری خلق کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مرکز اسناد دفاع مقدس سپاه نیز از همکاری با نویسندگان و پژوهشگران این حوزه در استان‌ها استقبال می‌کند و آماده است در زمینه پرداختن به سوژه‌های مدنظر نویسندگان، به آنان کمک کند.

در انتهای این نشست، نویسندگان و پژوهشگران حاضر به بحث و تبادل نظر در خصوص موانع و مشکلات عملی و فنی موجود در جریان نگارش تاریخ شفاهی حوزه دفاع مقدس پرداختند که مدرس نشست راهکارهای مناسب برای رفع این مشکلات و نحوه انجام صحیح تحقیق در این زمینه‌ها را ارائه کرد. 

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار