مدیر تولید شبکه رادیو گفت‌وگو خبر داد؛

علت نام‌گذاری دهه کرامت محور گفت‌وگوی کارشناسان فرهنگی/ کرامت امام رضا (ع) تبیین می‌شود

رهگذر از تبیین کرامت امام رضا (ع) در برنامه رادیو گفت‌وگو خبر داد و گفت: کارشناسان در برنامه «گفتگوی فرهنگی» درباره حکمت نام‌گذاری دهه کرامت گفت‌وگو خواهند کرد.
کد خبر: ۵۲۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۱ - 11June 2022

علت نام‌گذاری دهه کرامت محور گفت‌وگوی کارشناسان فرهنگی/ کرامت امام رضا (ع) تبیین می‌شوند«نوشین رهگذر» مدیر تولید شبکه رادیو گفت‌وگو در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به برنامه‌های این شبکه در دهه کرامت اظهار داشت: از آنجایی‌ که گرامی داشتن و بزرگوار دانستن انسان‌ها هدف نام‌گذاری این ایام با عنوان دهه کرامت است، رادیو گفت‌وگو می‌کوشد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نخبگانی خود، این اصل را برای برنامه‌سازی الگوی راه خود قرار دهد.

وی این دهه‌ مبارک را یادآور آموزه‌های متعالی و مفاهیم ارزشمند دین مبین اسلام دانست و گفت: اهمیت و جایگاه شناخت زندگی و رفتار امام رضا (ع) بر رشد فردی و اجتماعی افراد، برنامه‌سازان این شبکه رادیویی را بر آن داشت که بخشی از این لوح زیبا را برای مخاطبان فرهیخته خود شرح دهند.

مدیر تولید شبکه رادیویی گفت‌وگو با اشاره به بارگاه ملکوتی و مطهر امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) که در کشورمان قرار دارند، عنوان کرد: سعادت وجود این دو گوهر در سرزمین ایران و فرصت خدمت‌رسانی به زوار این دو بزرگوار، زمینه‌ساز ایجاد برنامه‌ای با عنوان «طلوع شمس» با موضوع شوق خدمت به زوار امام مهربانی‌ها شد که در یک قسمت ۱۲۰ دقیقه‌ای در روز شنبه ۲۱ خرداد هم‌زمان با میلاد باسعادت امام رضا علیه‌السلام تقدیم مخاطبان خواهد شد.

رهگذر افزود: برکت زیارت امام رضا (ع) توسط ائمه و بزرگان دین اسلام مکرراً تاکید و توصیه شده است و مسلمانان از دیرباز اثرات توسل به این امام را در زندگی خود احساس کرده‌اند، ازاین‌رو برنامه‌ای با نام «امام رضا سلام» در ده قسمت تولید شده و به موضوع شوق زیارت و توسل به این امام رئوف می‌پردازد.

وی با یادآوری این که هفته کرامت به‌منظور بزرگداشت و کرامت مقام انسانی، اهمیت‌دادن به آسایش و تلاش برای رسیدن به تعالی انسان‌ها به این نام خوانده می‌شود، تاکید کرد: بر همین اساس کارشناسان در برنامه «گفتگوی فرهنگی» درباره حکمت نام‌گذاری این ایام به دهۀ کرامت گفتگو خواهند کرد.

مدیر تولید شبکه رادیویی گفت‌وگو در ادامه عنوان کرد: گسترش و ترویج کارهای نیک انسانی از اهداف اصلی دهه کرامت است، ازاین‌رو ویژه‌برنامه «ایستگاه هشتم» در روز میلاد امام رضا (ع) میهمان مخاطبان رادیو گفت‌وگوست که درباره فرهنگ پسندیده اهدای عضو به نیت امام رضا (ع) سخن خواهد گفت.

رهگذر همچنین از پخش برنامه «سلسله موی دوست» مستندی برای واکاوی اندیشه‌های عقیدتی بر مبنای حدیث سلسله الذهب خبر داد و گفت: این برنامه به ثواب زیارت حضرت رضا (ع) و شخصیت شناسی این امام بزرگوار با محوریت تبیین قول‌سدید تهیه و پخش می‌شود.

وی تاکید کرد: رادیو گفت‌وگو به‌منظور تشریح هرچه بهتر فضیلت و کرامت امام رضا (ع) در نظر دارد برنامه‌ای با ساختار نوین و با نام «آفتاب آمد دلیل آفتاب» را در ۳۳ قسمت کوتاه به سمع شنوندگان خود برساند. این مجموعه که به تهیه‌کنندگی رضا صفری تدارک‌دیده‌شده، شامل سخنرانی بزرگان و کارشناسان مذهبی درباره اهمیت دهه کرامت و برکات آن است.

رهگذر افزود: ۱۰ قسمت نخست این برنامه در ابتدای دهه کرامت و با بررسی سیره و فضائل حضرت معصومه (س) پخش می‌شود و به نقش این حضرت، در شکوفایی شهر قم و تأثیرات حضور ایشان در این شهر و ایران می‌پردازد و ۲۰ قسمت بعدی نیز با محوریت ولادت امام رضا (ع) و حضور ایشان در ایران، فضائل آن حضرت، توجه به زیارت این امام همام و برکات زیارت ایشان است.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار