«الوفاق» خواستار گفت‌وگوی جدی میان حکومت بحرین و معارضان شد

پس از بیانیه شیخ «عیسی قاسم» رهبر نهضت ملی بحرین، جمعیت «الوفاق» به گفت‌وگوی جدی میان حکومت و معارضان فراخواند.
کد خبر: ۵۲۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸ - 11June 2022

«الوفاق» خواستار گفت‌وگوی جدی میان حکومت بحرین و معارضان شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جمعیت «الوفاق» بحرین در بیانیه‌ای بر ضرورت آغاز گفت‌وگوی جدی و فراگیر میان حکومت و معارضان برای حل مشکلات این کشور در قالب یک پروژه ملی شد.

بر اساس گزارش «العهد»، در ادامه بیانیه الوفاق بر قاعده طلایی که آیت‌الله «عیسی قاسم» رهبر نهضت اسلامی بحرین در دو بیانیه اخیر خود به آن اشاره کرد، تأکید شده است.

در بیانیه اخیر شیخ قاسم آمده بود: «بر اساس آنچه که تاکنون از ظاهر امر بر می‌آید، اگر انتخابات (پیش روی مجلس) می‌رود تا به مجلسی بیانجامد که به جای نمایندگی مردم، نمایندگی حکومت را برعهده گیرد و مجلسی باشد در حد و اندازه مجلس کنونی که برای استمرار سیاست‌های انفرادی ظالمانه حکومت به آن استعانت جسته شود، دیگر این همه هیاهو، هزینه و مغالطه‌های مکشوف و نیرنگ‌های بیهوده برای چیست؟

مردم را از دست این انتخاباتتان راحت کنید و هزینه‌های آن را برای اهداف شخصی‌تان نگهدارید، (به‌جای برگزاری انتخابات) دور جدیدی را برای مجلس کنونی اعلام کنید، اگر هم دلتان خواست مجلس جدیدی را مثل همین مجلس روی کار آورید و زحمتی به خودتان ندهید!

و، اما اگر بر این خیالید و ادعا می‌کنید که انتخابات طبق برنامه‌ریزی شما به نفع ملت است، یقینا اولین کسی که از نادرستی کامل این ادعا آگاه است، خود شمایید.»

الوفاق در ادامه بیانیه خود اعلام کرد، انتخاب عقل، حکمت و میهن‌پرستی رفتن به سمت مجلسی است که مشکلات مردم را حل کند و این وظیفه طبیعی پارلمان‌هاست، اما باقی ماندن مجلس به شکل مجلس کنونی به عنوان مجلسی برای حکومت و نه مردم، هیچ ارزش قانونی، سیاسی و مردمی ندارد.

جمعیت الوفاق سپس بر ضرورت آغاز گفت‌وگوی ملی به منظور رسیدن به واقعیتی سیاسی که بحرین را به مرحله جدید به منظور مشارکت همه در ساختن کشور سوق دهد؛ تاکید کرد.

این جنبش در پایان تأکید کرد، تجربه فعلی فاقد محبوبیت مردمی گسترده است و در تعارض با قانون اساسی و اصول قانونی بدیهی قرار دارد و منجر به افزایش نارضایتی عمومی و انباشت بحران‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها