سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس کردستان باید احیاگر مجاهدت‌های خاموش باشد

سردار «شکارچی» گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کردستان باید به اقتضای گنجینه‌هایی که در استان نهفته است، احداث شده و احیاگر مجاهدت‌های خاموش باشد.
کد خبر: ۵۲۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵ - 13June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سردار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح عصر روز گذشته با حضور در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان، ضمن بازدید از این اداره‌کل، اظهار داشت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی «کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش است» و مفهوم این جمله را کسانی عمیقا درک می‌کنند که در این سرزمین درگیر جنگ بوده و حضور داشتند.

وی با بیان اینکه کردستان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون درگیر جنگ با ضدانقلاب است و این جنگ همچنان ادامه دارد، گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس، کردستان همزمان در 2 جبهه با نیروهای ارتش بعثی و ضدانقلاب درگیر جنگ بوده که این مهم کردستان را از سایر استان‌های کشور متمایز کرده است.

سردار شکارچی به وجه تمایز استان کردستان با سایر استان‌های کشور اشاره کرد و افزود: کردستان مهد مجاهدت‌های فراوان، عمیق و منحصربه‌فرد است و سرزمین مجاهدت‌های خاموش، معنای و مفهوم خاصی دارد؛ اما بسیاری از این مجاهدت‌ها ثبت نشده و زیر خاکستر خاموش مانده است.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس کردستان باید احیاگر مجاهدت‌های خاموش باشد

وی یکی از فلسفه‌های حفظ آثار دفاع مقدس را احیای مجاهدت‌های خاموش کردستان عنوان و تأکید کرد: کردستان قدمگاه مجاهدان فی‌سبیل‌الله و شهدای شاخص و ملی است و وجب‌به‌وجب آن درگیر جنگ بود؛ بنابراین احیای این فداکاری‌ها وظیفه شرعی و قانونی است.

سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه کردستان بهترین و پررونق‌ترین میزبان برای راهیان نور است، گفت: کردستان از نظر جغرافیایی، تنوع حوادث و ایثارگری‌ها، آب و هوا، خدمات به کاروان راهیان نور و جمعیت، جذابیت‌های مناسبی دارد که باید به خوبی معرفی شوند.

وی بر ضرورت ترویج ایثار، شهادت و رشادت‌طلبی در کردستان تأکید کرد و افزود: فرهنگ دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم بوده و کردستان لبریز از جلوه‌های ایثار و رشادت است؛ بنابراین باید از این گنجینه در راستای تقویت فرهنگ انقلاب اسلامی استفاده کرد و با برنامه‌ریزی مناسب و اقدامات ماندگار و تاثیرگذار، آن را به نسل‌های آینده انتقال داد.

سردار شکارچی راهیان نور را یکی از اقدامات اثرگذار و عمیق در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده عنوان کرد.

وی تصریح کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کردستان باید به اقتضای گنجینه‌هایی که در استان نهفته است، احداث شده و احیاگر مجاهدت‌های خاموش باشد؛ به‌طوری که نسخه دوم موزه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کردستان به سایر استان‌ها منتقل شود.

سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح فعالیت در حوزه دفاع مقدس را امری معنوی دانست و یادآور شد: فضای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ملکوتی، معنوی و محل ایثار و شهادت است که فرشتگان الهی ناظر بر آن هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها