مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان:

«راهیان‌نور» راهی برای رسیدن به سعادت است

سردار «مالکی» گفت: «راهیان‌نور» راهی برای رسیدن به سعادت است و باید در یادمان‌های شهدا بخشی از صحنه‌ها متناسب با حضور زائران بازسازی و بخش دیگر آن نیز توسط راویان بیان شود.
کد خبر: ۵۲۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳ - 15June 2022

«راهیان نور» راهی برای رسیدن به سعادت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان، شامگاه سه‌شنبه در آیین اختتامیه اولین دوره آموزشی مدیران فرهنگی اردوی راهیان‌نور غرب و شمال‌غرب کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، برگزاری این دوره آموزشی را امری پسندیده و ارزشمند عنوان کرد و اظهار داشت: نقش بی‌بدیل راویان دفاع مقدس که خود در دل معرکه بودند و از نزدیک رشادت‌ها و دلاورمردی‌های همرزمان خود را دیدند، باعث می‌شود که ترسیم بهتری از جنگ و دفاع جانانه در ذهن مخاطب تداعی شود؛ بنابراین باید در این دوره‌ها حضور داشته باشند.

وی افزود: سراسر کردستان و بخشی از کرمانشاه و آذربایجان غربی در طول هشت سال دفاع مقدس همزمان در ۲ جبهه با نیرو‌های ارتش بعثی و ضدانقلاب درگیر جنگ بوده است.

سردار مالکی به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش است» اشاره کرد و گفت: در ایام جنگ تنها چند نقطه از سنندج در اختیار نظام بود و دیگر نقاط شهر به وسیله استکبار جهانی در اختیار ضدانقلاب بود و رزمندگان و پیشمرگان مسلمان کُرد با وجود خطراتی پیش‌روی خود و خانواده‌هایشان، با دشمنان داخلی و خارجی در حال جنگ بودند.

وی با بیان اینکه باید دلیل پیروزی در جنگ را به‌خوبی درک کرده و به نسل آینده منتقل شود، گفت: زمانی که دشمن تا بن دندان مسلح، در جنگ با ایران اسلامی و در طول دفاع مقدس، از هیچ دشمنی کوتاهی نکرد، رزمندگان اسلام با دستان خالی، اما ایمان، اراده و غیرت دینی و به دستور پیغمبرگونه امام خمینی (ره) از کشور دفاع کرده و پیروز شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: استان کردستان به عنوان یکی از استان‌های هم‌مرز با کشور عراق، با پنج هزار و ۴۰۰ شهید انصار و ۱۸ هزار شهید مهاجر، قدمگاه شهدا و رزمندگان است؛ بنابراین باید فرهنگ مقدس ایثار در کردستان از طریق مختلف از جمله راهیان‌نور به‌خوبی برای نسل آینده بازگو شود.

وی به حساسیت و اهمیت راهیان‌نور اشاره کرد و گفت: راهیان‌نور، راهی برای رسیدن به سعادت است و باید در یادمان‌های شهدا بخشی از صحنه‌ها متناسب با حضور زائران بازسازی و بخش دیگر آن نیز توسط راویان بیان شود.

سردار مالکی بر ضرورت حفظ فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و یادآور شد: ما خادمین شهدا هستیم و این لطف خداوند و سعادتی است که نصیب ما شده و باید راه شهدا را ادامه داده و وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها