مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان:

کردستان ۴۹ شهید گمنام و ۱۹ یادمان دفاع مقدس دارد

سردار «مالکی» گفت: استان کردستان ۴۹ شهید گمنام و ۱۹ یادمان دفاع مقدس دارد که از این تعداد، ۱۳ یادمان به بهره‌برداری رسیده و ۶ مورد دیگر نیز در آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۵۲۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸ - 13June 2022

دفاع مقدس تجلی اراده، ایثار و غیرت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان عصر روز گذشته در دیدار با سردار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح، اظهار داشت: دفاع مقدس تجلی اراده، ایثار و غیرت ملت ایران و درس‌آموختگان مکتب عاشوراست؛ بنابراین در راستای ترویج این ایثارگری‌ها، هر سال از طریق شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان با همکاری ادارات سطح استان، مناسبت‌های ملی با موضوع دفاع مقدس و مقاومت برگزار و در سامانه سادم (سامانه الکترونیکی ثبت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت) ثبت خواهد شد.

وی افزود: غیر از نیرو‌های مسلح که برنامه‌های خود را دارند، سال گذشته ۲۰۱ اداره در این سامانه ثبت‌نام و جمعاً ۷۸۳ برنامه مرتبط با حوزه دفاع مقدس را ثبت کردند که از این تعداد، ۴۷۳ مورد آن اجرا شد.

سردار مالکی ادامه داد: علاوه بر برنامه‌های ادارات سطح استان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز امسال ۱۱۹ برنامه را در حوزه‌های مختلف در نظر گرفته است.

وی به یادمان‌های دوران دفاع مقدس در استان کردستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شش یادمان سیرانبند و بوالحسن بانه، باشماق والفجر ۴ و قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ در مریوان، دالانی در سروآباد و شهدای گمنام سنندج، در استان کردستان، مقصد کاروان‌های راهیان نور هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان به دیگر اقدامات این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: استان کردستان ۴۹ شهید گمنام و ۱۹ یادمان دفاع مقدس دارد که از این تعداد ۱۳ یادمان آن به بهره‌برداری رسیده ‌و شش مورد دیگر نیز در آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

سردار مالکی ساخت مجسمه مقاومت در شهرستان سنندج را از دیگر اقدامات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان عنوان کرد و یادآور شد: مجسمه مقاومت با ۲۲ متر ارتفاع توسط یک هنرمند کردستانی ساخته شده که نماد مقاومت استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها