مروری بر زندگی شهید هنرمند «پیمان بزرگ‌زاده»

«پیمان بزرگ‌زاده» در سال ۱۳۴۴ در تهران به دنیا آمد و در ۲۳ خرداد ۱۳۶۷ در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۲۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۶ - 18June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، شهید «پیمان بزرگ‌زاده» آبان ۱۳۴۴ در تهران به دنیا آمد؛ سپس به همراه خانواده خود به اهواز رفت و کودکی خود را در این شهر سپری کرد. سال دوم دبیرستان و همزمان با شروع جنگ تحمیلی به همراه خانواده خود به علت تعطیلی مدارس به شیراز سفر کرد.

وی از نوجوانی به نماز و روزه اهمیت زیادی می‌داد و با مساجد و پایگاه مقاومت سپاه پاسداران در ارتباط بود و علاوه بر اینها فرزندی صالح نیز برای خانواده اش بود.

وی در گویندگی استعداد خاصی داشت و بعد از تمرین و ممارست بسیار بالاخره به عنوان گوینده رادیو انتخاب شد و برنامه ارتش بیست میلیونی را زمانی که سال چهارم دبیرستان بود اجرا کرد.

وی با وجود آنکه برای رشته مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه پذیرفته شده بود به سربازی رفته و در تبلیغات سپاه یاسوج مشغول شد و در عین حال به گویندگی نیز پرداخت و در همین دوران در زمینه فیلم‌سازی نیز توانست مقام اول جشنواره یاسوج را به دست بیاورد.

 پیمان بزرگ‌زاده علاقه زیادی به جبهه رفتن داشت تا اینکه در سال ۱۳۶۷ به آرزوی خود رسید و به عنوان بیسیم‌چی به جبهه شلمچه رفت و ۲۳ خرداد ۱۳۶۷ هنگام در بیت المقدس در شلمچه به شهادت رسید.

وی در بخشی از وصیتنامه‌اش آورده است:

جنگ برای ما خسارات جانی و مالی بسیاری به جای گذارد و می‌گذارد اما با رشادت و جان بر کف نهادن‌ها چیزی به دستمان رسید و نتیجه ای حاصلمان شد بس عظیم و بزرگ و ارزشمند که آن هم عبارت است از برپایی جمهوری اسلامی در ایران.

انتهای پیام/س

نظر شما
پربیننده ها