یادداشت/ سیده فاطمه کیایی

کشتار «اسپایکر» چگونه ما را مدیون مدافعان حرم می‌کند؟

جنایت اسپایکر که در سال ۲۰۱۴ در عراق رخ داد نمونه‌ای از خون‌خواری داعش بود که بر هیچ قاعده اخلاقی پایبند نبودند و تصمیم داشت آن مرام مسلک ددمنشانه را در هرجا که پا می‌گذراد اجرا کند.
کد خبر: ۵۲۸۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۰ - 15June 2022

کشتار اسپایکر چگونه ما را مدیون مدافعان حرم می‌کند؟گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ سیده فاطمه کیایی؛ سال ۲۰۱۱ که موج بهار عربی و آشوب‌های داخلی به سوریه رسید کسی فکرش را هم نمی‌کرد در عرض چند سال یکی از جنایتکارترین گروه‌های تروریستی قد علم کند و نه تنها زندگی مردم منطقه که بسیاری از کشور‌ها در نقاط دیگر را تحت تاثیر قرار دهد.

اختلافات و زاوایه نگاه‌های مسموم در سوریه زمینه‌ای برای دخالت عوامل خارجی و سوءاستفاده آمریکا و رژیم صهیونیستی را فراهم کرد تا در نهایت داعشی شکل بگیرد که تا سالیان سال ارمغانش برای کشور‌های منطقه قتل و جنایت و خونریزی و کشتار باشد.

داعش با نام دولت اسلامی شام و عراق هدفش را مشخص کرد. او علاوه بر زمین زدن خط مقاومت در پی ایجاد حکومتی بود که از خراسان ایران تا مرز‌های سوریه و لبنان را درنوردد. ابوبکر البغدادی سرکرده این گروهک درست مثل هم کیشان پیشین خود در تندروی و جنایت دست اسامه بن لادن و رهبران گروهک‌های تروریستی را از پشت بسته بود تا جایی که هر روز با پخش خبر سر بیدن گروه‌های مردمی، جنایت، تجاوز به انتشار اقدامات خود میپرداخت تا در دل مردم رعب و وحشت ایجاد کرده و از این طریق به اهداف خود برسد.

فقط در یک نمونه مورخ ۱۲ ژوئن سال ۲۰۱۴ مصادف با ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ در تکریت عراق بیش از سه هزار دانشجوی پایگاه هوایی اسپایکر که غالبا زیر ۲۰ سال سن داشتند پس از سقوط موصل با همکاری تعدادی از عشایر تکریت (بازماندگان حزب بعث) و با خیانت تعدادی از افسران پایگاه اسپایکر بدون سلاح به کاخ صدام در تکریت منتقل و به وحوش داعشی تحویل داده شدند. اکثر آنان طی سه روز در کنار رود دجله کشته شده و به سرهایشان تیر خلاص شلیک شد. سپس پیکر آنان را در دجله رها کردند به طوری که قسمتی از رود دجله چندین ساعت به رنگ قرمز درآمد.

پایگاه هوایی اسپایکر در تکریت عراق چهار هزار دانشجو داشت که در این جنایت وحشتناک، ۱۹۰۷ شیعه (و تعدادی غیر مسلمان) به طرز فجیعی توسط داعش کشته شدند.

طارق المندلاوی مدیر کل بنیاد شهدای عراق در گفت‌وگویی تلویزیونی تصریح کرد که جنایت اسپایکر، یک جنایت کشتار جمعی بود که داعش آن را به شیوه حزب بعث معدوم مرتکب شد.

این کشتار بی رحمانه تا سال‌ها آثار مخربی بر روان مردم عراق گذاشته بود و امسال نیز بعد هشت سال، خانواده شهدای اسپایکر با حضور در مقتل فرزندان خود یاد شهدایشان را گرامی داشتند و خواستار مجازات عاملان این کشتار شدند. گویی خاطره تلخ این واقعه قرار نیست به این زودی‌ها از خاطر مردم عراق پاک شود. همانطور که خاطره جنایت‌های داعش در خاطر مردم دیگر کشور‌ها نیز پاک نخواهد شد و امروز به عنوان یکی از افراطی‌ترین و وحشیانه‌ترین گروه‌ها شناخته می‌شوند.

هدف داعش و گروهک‌هایی که پس از آن و به تبعیت از داعش شکل گرفتند محدود به اشغال سوریه و عراق نمی‌شد. آن‌ها آمده بودند تا مثل غده سرطانی اسرائیل رویای بلند پروازانه نیل تا فرات را با حاکمیت در کشور‌های اسلامی از مدیترانه تا خراسان دنبال کنند. در این میان رزمندگانی از کشور‌های مختلف راهی میدان نبرد شدند تا مقابل دست درازی‌ها و جنایات داعش بایستند.

تنها نمونه جنایت اسپایکر عراق نشان داد که اگر نبودند مردان جوان ایرانی، سوری، افغانستانی، پاکستانی، لبنانی، عراقی و یمنی معلوم نبود داعش به جنایات دیگری دست می‌زد. یاد و نام همه آنان که از جان خود گذشتند تا نفس مظلومی قطع نشود گرامی باد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار