جروزالم پست:

همکاری تهران-کاراکاس خبر بدی برای آمریکا و تل‌آویو است

یک روزنامه صهیونیستی توسعه روابط راهبردی ایران و ونزوئلا را خبر بد برای ایالات متحده و تل آویو دانست.
کد خبر: ۵۲۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰ - 14June 2022

همکاری تهران-کاراکاس خبر بدی برای آمریکا و تل‌آویو استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک روزنامه صهیونیستی بعد از ظهر سه شنبه به وقت تهران در زمینه توسعه روابط راهبردی ایران و ونزوئلا، نوشت این همکاری خبر بدی برای ایالات متحده و متحدش تل آویو است.

روزنامه «جروزالم پست» در این گزارش با پرداختن به جزئیات سفر «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا به تهران در روز‌های گذشته و دیدار با مقام‌های ارشد ایران و همکاری دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی نوشت، نکته‌ای که ایران به آن اشاره می‌کند این است که می‌تواند همکاری با «کاراکاس» را افزایش دهد و با انجام این کار ممکن است بتواند تحریم‌های ایالات متحده را خنثی کند، تجارت و اقتصاد هر دو کشور را افزایش دهد.

جروزالم پست نوشت، این خبر بدی برای ایالات متحده، اسرائیل و منطقه خواهد بود، زیرا هر دو کشور علیه اسرائیل و واشنگتن فعالیت می‌کنند و ایران و ونزوئلا ممکن است با روسیه، ترکیه و چین به عنوان بخشی از نظم جدید جهانی مشارکت کنند.

«آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور ایران صبح شنبه (۲۱ خرداد) از نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا، در مجموعه «سعدآباد تهران» به صورت رسمی استقبال کرد. در این دیدار اسناد همکاری در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نفتی و پتروشیمی، گردشگری و همچنین سند ۲۰ ساله در حضور روسای‌جمهور دو کشور به امضا رسید.

مادورو که عصر جمعه گذشته در صدر هیاتی به تهران سفر کرد. در مصاحبه با شبکه «هیسپان تی‌وی» ضمن بیان این که ایران و ونزوئلا پیشگامان ظهور نظم جدید جهانی در دنیا هستند، هدف اصلی از سفر به تهران را تلاش برای ارتقاء راهبردی فرایند همکاری‌ها در سطوح عالی‌تر و در راستای پیشرفت ایران و ونزوئلا توصیف و عنوان کرد: «این فرآیند در سال ۲۰۰۱ توسط هوگو چاوز پایه‌گذاری شد و تمامی این سال‌ها، سعی کردیم به آن تداوم بخشیم. روابط دیپلماتیک ما قدمت ۲۱ ساله دارد و در طول این مدت بر استحکام و تقویت این رابطه برادرانه که بر اساس همکاری دو جانبه و در راستای پیشرفت و آبادانی دو کشور پایه‌ریزی شده، افزوده شده است.»

مادورو همچنین در توییتی نوشت: «ما در حال ایجاد نقشه همکاری با راهبرد‌ها و برنامه‌های ۲۰ سال آینده برای توسعه روابط ایران و ونزوئلا هستیم. آینده بزرگ مردممان را در نظر داریم. این دنیای جدید است.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار