مقتدی صدر نمایندگان و رهبران این جریان را به جلسه فرا خواند

یک منبع مطلع از فراخوانی نمایندگان و رهبران ارشد جریان صدر عراق از سوی «مقتدی صدر» رهبر این جریان برای برگزاری نشستی فوری در روز چهارشنبه خبر داد.
کد خبر: ۵۲۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ - 15June 2022

مقتدی صدر نمایندگان و رهبران این جریان را به جلسه فرا خواندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شبکه سومریه، یک منبع مطلع از درخواست مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق از نمایندگان و رهبران ارشد این جریان برای تشکیل جلسه فوری در روز چهارشنبه خبر داد.

این منبع افزود که متقدی صدر رهبر جریان صدر عراق از نمایندگان فراکسیون پارلمانی صدر و رهبران این جنبش خواسته است تا روز چهارشنبه در منطقه الحنانه در شهر نجف گرد هم آیند.

گفتنی است، نمایندگان جریان صدر در پارلمان عراق اخیراً بنا بر درخواست «مقتدی صدر» رهبر این جریان سیاسی، استعفای خود از عضویت در پارلمان را به «محمد الحلبوسی» تحویل دادند.

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر از «حسن العذاری» رئیس فراکسیون صدر در پارلمان عراق خواسته بود تا نمایندگان این فراکسیون استعفای خود را تقدیم رئیس پارلمان کنند.

رهبر جریان صدر این اقدام را در راستای «فداکاری» برای مردم و کشور عراق به منظور رهایی از «سرنوشت نامعلوم» توصیف کرد.

رئیس پارلمان عراق نیز با درخواست استعفای نمایندگان جریان صدر موافقت کرد.

در همین راستا، رئیس پارلمان عراق عنوان کرد: با توجه به درخواست مقتدی صدر و علیرغم میل باطنی، با درخواست برادران و خواهران در فراکسیون پارلمانی صدر برای استعفا از مجلس نمایندگان موافقت کردیم.

وی افزود: ما برای منصرف کردن ایشان از این اقدام بسیار تلاش کردیم، اما وی پافشاری کرد که بخاطر مردم و میهن فداکار باشد نه عامل معطل سازی و به این تصمیم ادامه داد.

عراق در روز‌های اخیر درگیر اختلافات سیاسی در زمینه تشکیل دولت جدید بوده است. با وجود اینکه جریان صدر اکثریت آرا را در انتخابات پارلمانی عراق بدست آورد، اما در جریان رایزنی‌ها برای تشکیل دولت نتوانست در این امر موفق باشد.

رهبر جریان صدر اخیراً به چارچوب هماهنگی شیعیان عراق، برای تشکیل دولت ۴۰ روز فرصت داده بود، اما این مهلت دو هفته پیش درحالی پایان یافت که به نظر می‌رسد هنوز راه حلی برای بن بست سیاسی حاصل نشده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها