معاون قوه قضائیه:

رسیدگی به بازماندگان از تحصیل با همکاری دستگاه قضا/ آسیب‌های فضای مجازی در روستا‌ها بیشتر است

جهانگیر با بیان اینکه آسیب‌های ناشی از فضای مجازی در روستا‌ها بیشتر است، گقت: این نشان از ضعف در نحوه استفاده از فضای مجازی است.
کد خبر: ۵۲۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳ - 15June 2022

رسیدگی به بازماندگان از تحصیل با همکاری قوه قضا/ آسیب‌های فضای مجازی در روستا‌ها بیشتر استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در نشست توسعه همکاری وزارت آموزش و پرورش با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه که با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم روزبه‌روز شاهد توسعه، تقویت و رشد ارزش‌های اسلامی در جامعه و به‌ویژه در مدارس، باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه افزایش تحصیلات افراد جامعه به کاهش جرائم و تخلفات منجر می‌شود، گفت: هر چه سطح تحصیلات افراد بیشتر باشد آمار جرم کمتر است و این نشان از نقش مؤثر تحصیلات در کاهش جرم است.

وی با اشاره به افزایش نگران‌کننده آسیب‌های اجتماعی افزود: ترک تحصیل به ویژه در مناطق محروم یکی از زمینه‌های افزایش آسیب‌های اجتماعی است، لذا شناسایی بازماندگان از تحصیل و بازگرداندن آن‌ها به مدرسه از خواسته‌های قوه قضائیه است.

جهانگیر خاطرنشان کرد: رصد علل ترک تحصیل دانش‌آموزان موضوع بسیار مهمی است که آموزش و پرورش باید آن را پیگیری کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به افزایش میزان استفاده از مواد مخدر گفت: بیش از سه‌هزار نوع مواد مخدر صنعتی در دسترس جامعه قرار دارد.

جهانگیر با اشاره به سایر عواملی که در افزایش آسیب‌های اجتماعی مؤثر هستند، اظهار داشت: فاصله طبقاتی در جامعه زمینه ایجاد خشونت و دیگر آسیب‌های اجتماعی را در بین دانش‌آموزان ایجاد می‌کند؛ همچنین فضای مجازی یکی از زمینه‌های بروز و افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است و بیشتر کشور‌های دنیا فضای مجازی را مدیریت می‌کنند و درحالی‌که ۸۵ میلیون نفر جمعیت داریم، اما بیش از ۱۳۰ میلیون خط تلفن همراه فعال است.

وی با اشاره به دسترسی خوب به اینترنت اضافه کرد: ضریب نفوذ اینترنت حتی در مدارس روستایی نسبت به میانگین جهانی بالاتر است، اما آموزش‌های لازم در خصوص نحوه به‌کارگیری اینترنت ارائه نشده است. آسیب‌های ناشی از فضای مجازی در روستا‌ها بیشتر است و این نشان از ضعف در نحوه استفاده از فضای مجازی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ادامه داد: ارائه مهارت‌های اجتماعی در مدارس باید با هدف افزایش امید به زندگی انجام شود بنابراین اصالت با آموزش و پرورش است نه آموزش عالی، لذا نظام تعلیم و تربیت می‌تواند مهارت‌های لازمه را در سنین مختلف کودکی و نوجوانی ارائه کند. با همکاری دو دستگاه در قالب تفاهم‌نامه باید به موضوع بازماندگان از تحصیل پرداخته شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار