در پیام رئیس سازمان بسیج مستضعفین آمد؛

جهاد سازندگی در قله خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی ایستاده است

سردار سرتیپ سلیمانی با صدور پیامی سالروز تشکیل نهاد مردمی جهاد سازندگی را تبریک گفت.
کد خبر: ۵۲۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴ - 17June 2022

جهاد سازندگی در قله خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی ایستاده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین با صدور پیامی سالروز تشکیل نهاد مردمی جهاد سازندگی را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى وَ فُرادى ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا ما بِصاحِبِکُمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلاَّ نَذِیرٌ لَکُمْ بَیْنَ یَدَیْ عَذابٍ شَدِیدٍ

بگو من فقط به شما یک اندرز مى‏ دهم که دو دو و به تنهایى براى خدا به پا خیزید سپس بیندیشید که رفیق شما هیچ گونه دیوانگى ندارد او شما را از عذاب سختى که در پیش است جز هشداردهنده‏ اى [بیش]نیست. سبا/۴۶

پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به ضرورت انجام اقدامات وسیع و سریع در راستای محرومیت زدایی، افزایش تولیدات کشاورزی و توسعه و عمران روستا‌ها با وجود ارگان‌های رسمی دولتی، جهاد سازندگی در ۲۷ خرداد ماه ۱۳۵۸ با فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به منظور فراهم آوردن نهضتی همه جانبه برای مبارزه با فقر و محرومیت بجا مانده از رژیم مستکبر گذشته و توسعه و عمران روستائی به وجود آمد؛ لذا رفع محرومیت از روستا‌هایی که از ساده‌ترین امکانات رفاهی نیز محروم بودند بعهده نیروی مردمی جهاد سازندگی بود. ازینرو حرکت مردمی جهادی به سوی استقلال و خودکفائی کشور با تلاش در جهت بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی روستا‌ها و مناطق عشایری از طریق توسعه کشاورزی، دامداری و صنایع روستائی رفت و باعث امیدواری جامعه شد. این خدمت مردمی با رشد شخصیت والای انسانی روستائیان از طریق مشارکت و نظارت آنان در فعالیت‌های روستائی در راستای سازندگی روستا‌ها فراهم گردید.

اما در سال ۱۳۷۹ پس از ادغام جهاد سازندگی با کشاورزی با درایت امام خامنه‌ای (دامت برکاته)، سازمان بسیج سازندگی برای ساماندهی و سازماندهی گروه‌های جهادی و ایجاد کانال امن خدمت‌رسانی به روستا‌ها و محرومین راه‌اندازی گردید و در حال حاضر با ۴۲ هزار گروه جهادی، ۵۰۰ شورا‌های جهادی و شبکه عظیم بسیج سازندگی پایگاه‌های بسیج این نظام افزار جنگ نرم، جایگزین مناسبی برای جهاد سازندگی شده و با هم افزایی با نهاد‌ها و دستگاه‌ها در تلاش است که قله سازی خدمت را به اوج خود رسانده و ایجاد جبهه جهانی خدمت رسانی را اجرایی نماید.

در پایان، بخاطر این همه رشادت و خدمت مردمی جهادگران دوران جهاد سازندگی و جهادگران عصر حاضر؛ سالروز فرمان تشکیل این نهاد مردمی را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها