فرمانده دانشگاه جامع امام‌ حسین علیه‌السلام:

نقش نفوذی‌ها در مهاجرت نخبگان/ مقابله با پیشرفت‌های علمی ایران در دستور کار دشمن است

سردار «حسنی آهنگر» با اشاره به نفوذ دشمن در مراکز علمی کشور گفت: لایه‌ای در مراکز علمی وجود دارد که نخبگان را شناسایی و آن‌ها را برای مهاجرت ترغیب می‌کند.
کد خبر: ۵۲۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ - 20June 2022

نقش نفوذی‌ها در مهاجرت نخبگان/ مقابله با پیشرفت‌های علمی ایران در دستور کار دشمن استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم «محمدرضا حسنی آهنگر» فرمانده دانشگاه جامع امام‌ حسین (ع) صبح امروز (دوشنبه) در پنجمین جشنواره علمی سلمان فارسی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار و استمرار جمهوری اسلامی باعث تغییر هندسه قدرت در جهان شد.

وی ادامه داد: رسیدن به آرمان تمدن اسلامی نیاز به استقلال سیاسی، علمی، دفاعی و ... دارد که این هم مستلزم اقتدار علمی است.

سردار حسنی آهنگر با بیان اینکه آرامش و آسایش خانواده‌ها به‌عنوان کانون اصلی جامعه بشری هدف قرار گرفته و مورد هجوم قرار دارد، افزود: در موضوعات مرتبط با پدافند، بیشتر به بُعد سلبی در حوزه پدافند توجه شده است؛ در صورتی که بعد از اتمام دفاع مقدس که غرب و شرق با هم پشت یک کشور قرار گرفتند، جنگ نرم علیه کشورمان آغاز شده که طی آن اندیشکده‌های علمی دشمنان جنگ ترکیبی هوشمند و پیچیده‌ای را به راه انداختند که از جمله آن می‌توان به جنگ اقتصادی و ناتوی فرهنگی اشاره کرد.

فرمانده دانشگاه جامع امام‌ حسین (ع) اضافه کرد: به عبارت دیگر، دشمن پس از جنگ تحمیلی همواره سعی کرده است که با جنگ روانی به‌منظور تصویرسازی غلط از انقلاب اسلامی، تحریف و تخریب علیه همه ارکان نظام و تغییر دادن محاسبات مسئولان و باور‌های مردم، جنگ اقتصادی، معیشت مردم و مقابله با پیشرفت‌های علم و فناوری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در پدافند غیر عامل به فقط به بُعد جنگ سخت دشمن توجه شده است، اما امروز جنگ دشمن از تهدیدات و جنگ نرم آغاز می‌شود و به جنگ سخت ختم می‌شود؛ مانند آنچه در سوریه شاهد بودیم که جنگ سخت با اعتراضات خیابانی آغاز شد.

سردار حسنی آهنگر تأکید کرد: نفوذ در لایه‌های مراکز علم و فناوری از جمله اقداماتی است که دشمن انجام می‌دهد و در این رابطه می‌توان به پول‌پاشی‌های نادرست، صورت نگرفتن الویت‌بندی در نظام مسائل کشور و مهاجرت نخبگان اشاره کرد؛ هرچند کشور‌های دیگر از بابت مهاجرت نخبگان خود کسب درآمد می‌کنند، اما این موضوع در کشور ما برعکس است؛ به‌عنوان مثال مهاجرت نخبگان کشورمان به روسیه ۱۴۵ میلیون دلار هزینه برای ما داشته است؛ پس این موضوع بیانگر آن است که لایه‌ای در مراکز علمی وجود دارد که نخبگان را شناسایی و آن‌ها را برای مهاجرت ترغیب می‌کند.

فرمانده دانشگاه جامع امام‌ حسین (ع) با بیان اینکه امروز مراکز تولیدی و صنعتی ما از سوی دشمن مورد هدف واقع می‌شود، گفت: یکی از دانشجویان سابق این دانشگاه، اخیراً بر اثر حمله‌ی صورت گرفته به ساختمان خط تولیدی که وی در آن‌جا کار می‌کرد، به شهادت رسید؛ علاوه بر این، ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان هم از همین قبیل تهدیدات محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: جنگ آینده جنگ ذهن انسان‌هاست که سلاح آن استفاده از هوش مصنوعی است که شیوه استفاده از آن را می‌توان در جنگ روسیه و اوکراین ملاحظه کرد.

سردار حسنی آهنگر خاطرنشان کرد: تحولات جهان بیانگر آن است که زیست‌بوم علم و فناوری باید به اقتصاد کشور کمک کند تا در زمینه اقتصادی به جایگاه دوازدهم دنیا برسیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها