رئیس سازمان بسیج عشایری کشور:

تقویت وحدت اقوام کشور از رویکرد‌های کنگره شهدای جامعه عشایری است

سرهنگ سعیدی گفت: دشمنان قسم‌خورده ایران به دنبال این موضوع هستند که با استفاده از تنوع قومی موجود در ایران اختلاف ایجاد کنند؛ بنابراین در رویکرد سوم کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری تقویت وحدت میان اقوام بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۲۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲ - 20June 2022

تقویت وحدت اقوام کشور؛ یکی از رویکرد‌های کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایریبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سرهنگ «احمد سعیدی» رئیس سازمان بسیج عشایری کشور عصر امروز در یادواره شهدای مدافع حرم جامعه عشایری کشور، با اشاره به تقدیم ۵۷ شهید گرانقدر مدافع حرم از جامعه عشایری کشور، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که امروز توفیقی به ما عطا کرد تا میزبان خانواده‌های معظم مدافع حرم جامعه عشایری باشیم.

وی افزود: حدود سه سال است که مقدمات برگزاری کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری با رویکرد‌های فرهنگی، خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی همچنین کمک‌های مومنانه و تقویت وحدت اقوام و مذهب در دستور کار است و بیش از سه هزار یادواره شهدای عشایر با سه سطح حوزه‌ای، استانی و ملی برگزار شده است؛ همچنین در ماه‌های گذشته یادواره ۲۱۶ شهید زن عشایر در استان لرستان برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: یادواره هزار و ۸۰ شهید دانش‌آموز و فرهنگی عشایر در استان فارس و مسابقه تیراندازی ویژه بسیجیان عشایر با سلاح برنو و شخصی آن‌ها نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برگزار شد. روز گذشته نیز شب شعر شهدای ایل به نیابت از شهدای عشایر در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد. در حوزه فرهنگی و عرصه محرومیت‌زدایی نیز اقدامات خوبی انجام شده است؛ البته بین وضع موجود تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

سعیدی ادامه داد: ایران و جامعه عزیز کشور متشکل از اقوام و مذهب‌های مختلف است و دشمنان قسم‌خورده ایران به دنبال این موضوع هستند که با استفاده از این تنوع قومی در ایران اختلاف ایجاد کنند؛ بنابراین در رویکرد سوم کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری تقویت وحدت میان اقوام بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: در میان شهدای گرانقدر مدافع حرم، شهدایی وجود داشتند که در دفاع مقدس به خوبی جنگیدند، اما توفیق شهادت را پیدا نکردند و آرزوی آن را داشتند، اما زمانی که درِ باغ شهادت باز شد، شتافتند و به آرزوی خود دست پیدا کردند.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری آمریکا و صهیونیست‌ها در تلاش هستند تا در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و... با تهدیدات نرم به کشور ایران هجوم آورند و جوانان ما را مورد حمله قرار دهند؛ بنابراین باید با فراگیری برنامه‌های فرهنگی به مقابله با دشمنان پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار