رئیس سازمان بسیج عشایری کشور خبر داد؛

جمع‌آوری اطلاعات بیش از ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری/ خدمات‌رسانی ۲۷۰ گروه جهادی به عشایر

سرهنگ «سعیدی» با اشاره به رویکرد فرهنگی کنکره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور، گفت: در این رویکرد، آمار و اطلاعات بیش از ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور جمع‌آوری و در سایت شهدای ایل در بستر فضای مجازی بارگذاری شد و این موضوع همچنان ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۵۲۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ - 21June 2022

جمع‌آوری اطلاعات بیش از ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری/ خدمات‌رسانی ۲۷۰ گروه جهادی به عشایربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سرهنگ «احمد سعیدی» رئیس سازمان بسیج عشایری کشور، امروز (سه‌شنبه) در مراسم اختتامیه اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور، اظهار داشت: دفاع مقدس صحیفه کریمه‌ای است که آیات آن، رادمردان و پارسایانی هستند که هستی خود را در طبق اخلاص نهاده‌اند و سوار بر مرکب عشق تا جاودانگی تاریخ تاختند و مضمون عشق، ایثار، عزت، عدالت و شرف را در بستر کارزار مقابله حق و باطل نگاشتند که قطعاً نام عشایر و فرزندان آن بر تارک تاریخ ایران اسلامی و هشت سال دفاع مقدس خواهد درخشید.

وی با اشاره به رویکرد فرهنگی کنکره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور، افزود: در این رویکرد، آمار و اطلاعات بیش از ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور جمع‌آوری و در سایت شهدای ایل در بستر فضای مجازی بارگذاری شد و این موضوع همچنان ادامه خواهد داشت.

سعیدی ادامه داد: در راستای برگزاری کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور، بیش از ۳ هزار یادواره شهدا در سطوح پایگاهی، حوزه‌ای، استانی و ملی برگزار شد؛ همچنین برگزاری یادواره ملی هزار و ۸۰ شهید فرهنگی و دانش‌آموز عشایر به میزبانی استان فارس و یادواره ملی ۲۱۶ شهید زن عشایر نیز به میزبانی استان لرستان انجام شد.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور، چاپ و نشر ۲۱ عنوان کتاب ویژه شهدای شاخص عشایر و تهیه مستند‌های تلویزیونی با موضوع نقش عشایر در دفاع مقدس را نیز از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به ذوق شعر و ادب در بین عشایر، تصریح کرد: شبی را در کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور به «شب شعر شهدای ایل» اختصاص دادیم و شعرای برتر اقوام، اشعار خود را قرائت کردند؛ همچنین برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی، بازی‌های بومی محلی و برگزاری مسابقه سراسری تیراندازی ویژه بسیجیان عشایر نیز از دیگر اقدامات فرهنگی این کنگره بود.

سعیدی به دومین رویکرد کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور اشاره کرد و با بیان این‌که در این رویکرد، خدمات‌رسانی به عشایر و محرومیت‌زدایی از مناطق عشایری مورد توجه قرار گرفت و اقدامات ارزنده‌ای انجام شد، گفت: با راه‌اندازی بیش از هزار و ۲۷۰ گروه جهادی و تخصصی، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در عرصه‌های مختلف از جمله کمک به حل مشکل کم‌آبی، ساخت و تعمیر مساجد، حسینیه‌ها، مدارس، خانه محرومین، سرویس بهداشتی، حمام ثابت و سیار، ساخت آبشخور دام و حمام ضدکنه و دیگر نیازمندی‌ها درحال انجام است و عشایر غیور نیز با راه‌اندازی پویش‌های نذر قربانی و اهدای دام سبک و سنگین به تعداد بیش از ۲۲ هزار رأس دام، در نهضت کمک‌های مومنانه مشارکت کردند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات تخصصی پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی در کنار حضور مسئولان ملی و استانی در قالب میز خدمت ادارات و نهاد‌ها در مناطق عشایری، از دیگر خدمات به عشایر در راستای برگزاری کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور بوده است.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با تاکید بر اینکه وحدت، رمز پیروزی انقلاب اسلامی و از اصول اسلام است، تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سعی دارند تا از هر روزنه و شکافی بین اقوام، ایلات، طوایف و مذاهب اختلاف ایجاد کنند؛ به همین دلیل در سازمان بسیج عشایری با شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی، بزرگان و معتمدین جامعه عشایر در سطوح مختلف و با ایجاد تعامل و ارتباط مستمر و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود، تلاش می‌شود تا نسبت به وحدت بیش از پیش و همگرایی و همسویی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برداشته شود و یکی از رویکرد‌های کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور نیز با همین عنوان نامگذاری شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه استمرار و تداوم رویکرد‌های کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور مهم‌تر از ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: جامعه عشایر دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در عرصه‌های مختلف از جمله تولید ۲۵ درصد از گوشت قرمز و نقش آن در تأمین امنیت غذایی کشور، حضور در ۵۹ درصد از مساحت جمهوری اسلامی ایران و تأمین امنیت پایدار مردمی و پدافند غیر عامل، تولید ۳۵ درصد از محصولات صنایع دستی و... است و امامین انقلاب نیز تأکیدات بسیاری بر رسیدگی به امورات عشایر داشتند.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور تأکید کرد: وضعیت موجود جامعه عشایر و خدماتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عشایر ارائه کرده است، قابل مقایسه با وضعیت عشایر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست؛ اما این موضوع همچنان نیازمند توجه و حمایت بیش از پیش مسئولین دلسوز و انقلابی است؛ چراکه باور داریم عشایر مردمی قابل تقدیر و ارزشمند هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار