با حضور نمایندگان یگان‌های نیروهای مسلح؛

نشست هماهنگی جشنواره تئاتر «سنگر» در تبریز برگزار شد

نشست هماهنگی جشنواره تئاتر «سنگر» با حضور نمایندگانی از یگان‌های نیروهای مسلح آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳ - 21June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، جلسه هماهنگی جشنواره تئاتر «سنگر» ویژه نیروهای مسلح امروز با حضور نمایندگانی از یگان‌های نیروهای مسلح آذربایجان شرقی به میزبانی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی برگزار شد.

«طاهر پورمحمد» معاون هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در این نشست اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری تئاتر «سنگر» بازآفرینی روحیه حماسی جوانان و آشناسازی بیش‌تر آنان با دفاع مقدس به‌عنوان بخش مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی است.

«پورمحمد» ادامه داد: ترویج ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، تلاش برای تعمیق هویت ملی و تحکیم انسجام ملی، تقویت فرهنگ‌های قومی برای جلوگیری از نفوذ و شبیخون فرهنگی دشمنان و شناسایی و تقویت افراد مستعد در حوزه تئاتر از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینکه این تئاتر در دو بخش خیابانی و صحنه‌ای اجرا می‌شود، افزود: نیروهای مسلح با بهره‌مندی از کارکنان پایور و وظیفه و همچنین خانواده‌های کارکنان این ارگان‌ها ظرفیت بالایی برای مشارکت در این طرح دارند که می‌تواند به گسترش مشارکت و ارتباط مستقیم این نهادها با آحاد جامعه نیز منجر شود.

«پورمحمد» گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی آمادگی دارد با اعزام کارشناسان، به شناسایی و جذب افراد مستعد در این زمینه کمک کند که این اتفاق در برخی یگان‌های نیروهای مسلح انجام شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی تاکید کرد: یگان‌های نیروهای مسلح فرصت دارند که حداکثر تا 15 شهریور آثار خود را تهیه و ارسال کنند.

در پایان این نشست، نمایندگان یگان‌های نظامی به بحث و تبادل نظر درباره نحوه تهیه و تولید آثار فاخر در این زمینه پرداختند. همچنین 5 عنوان نمایشنامه از تولیدات سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس برای استفاده این یگان‌ها در اختیار آنان قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار