اختتامیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد؛

مشهدی‌عباس: رسالت تئاتر امیدبخشی و ساخت فردایی بهتر است

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با تاکید بر اینکه تئاتر، هنری زنده و رسانه‌ای پویاست، گفت: تئاتر می‌تواند رسالت خود را در زمینه آموزش، پرورش و امیدبخشی، برای ساخت فردایی بهتر انجام دهد.
کد خبر: ۵۳۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰ - 27June 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین پایانی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، صبح امروز (۶ تیر) با حضور محمود سالاری معاون امور هنری، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر مشهدی عباس، دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان و اهالی فرهنگ و هنر در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا برگزار شد.

در ابتدای مراسم پس از قرائت قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، نماهنگ بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان پخش شد.

در ادامه این مراسم مجتبی کاظمی، معروف به «عمو قصه» قطعه نمایشی کوتاهی از داستان «بزبز قندی» را برای حاضران اجرا کرد. در بخش دیگری از مراسم نیز، «عروسک‌های غول‌پیکر» اثر نمایشی فاطمه بحرینی برنامه‌ای موزیکال برای حاضران اجرا کردند.

مشهدی عباس: رسالت تئاتر امید بخشی و ساخت فردایی بهتر

امیر مشهدی عباس، دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان، گفت: لبخند شیرین کودکان، هدیه‌ای آسمانی است که برای نقش بستن آن باید تلاش کرد و این مهم را نمایشگران عرصه تئاتر کودک و نوجوان خوب می‌دانند.

اختتامیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد

وی ادامه داد: در نقطه پایانی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان قبل از هر چیز، شکرگزار خداوند هستم و سر در برابر این شورآفرینی تلاشگران عرصه تئاتر کودک فرود می‌آورم. از تنهای بی‌همتا سپاسگزارم که لیاقت داد تا با هنرمندان و گروه‌های نمایشی در کهن شهر تاریخ و تمدن ایران به مردم شادی هدیه کنیم. از مردم شریف و با فرهنگ همدان برای این همه خوبی و هنر دوستی تشکر می‌کنم که همراهی آن‌ها نشان داد تئاتر، هنری زنده و رسانه‌ای پویاست و می‌تواند رسالت خود را در زمینه آموزش، پرورش و امید بخشی، برای ساخت فردایی بهتر انجام دهد.

نکوداشت سعید باغبانی
به پاس بیش از ۳۰ سال فعالیت در عرصه هنر و تئاتر کودک و نوجوان از سعید باغبانی تجلیل شد. وی در این مراسم گفت: هیچگاه اصالت و همدانی بودن خود را فراموش نکردم و امروز بسیار خوشحالم.

اختتامیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد

سپس برگزیدگان بخش خیمه شب بازی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند.

آرای نهایی مسابقه خیمه شب بازی
بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ۱۴۰۱
هیأت داوران این مسابقه متشکل از آقایان: حسین صفی، عباس جمشیدی فر و سرکار خانم بهناز مهدیخواه پس از مشاهده و ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام می‌دارند:

الف) جایزه ویژه
هیات داوران با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از آقای عرشیا ربیعی، خیمه شب باز نوجوان نمایش "دروغ مبارک" تقدیر می‌کند.
ب) نمایش برگزیده

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش تقدیم می‌شود به آقای امیر حسین انصافی برای کارگردانی نمایش ویروس کشون

گرامیداشت یاد دو هنرمند فقید تئاتر

در ادامه مراسم، با پخش کلیپی از مرحوم کریم اکبری مبارکه و محمد رضا الوند، هنرمندان عرصه تئاتر برگزار شد. همچنین خانواده‌های این دو هنرمند مرحوم مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفتند.

اسماعیلی: دولت نگاه ویژه‌ای به استعداد‌ها و ظرفیت‌های بزرگ مناطق مختلف کشور دارد

در ادامه مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان پیام ویدیویی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پخش شد.

محمدمهدی اسماعیلی با ارسال پیامی به آیین اختتامیه این جشنواره اظهارکرد: اشتیاق داشتم در مراسم اختتامیه به صورت حضوری در کنار هم استانی‌ها و همشهری‌های عزیزم باشم، ولی تقویم جشنواره و قرار گرفتن روز اختتامیه در ایام وسط هفته این کار را دشوار کرد.

وی افزود: خدا را شاکرم که این جشنواره با گذر از کرونا پس از دو سال محرومیت از اجتماعات فرهنگی، هنری و دینی با تدبیر دولت مردمی مشکل در کشور از میان رفت و برگزار شد.

اسماعیلی تصریح کرد: زمانی که دولت کاردخود را آغاز کرد؛ ویروس کرونا عرصه را برای اجتماعات و برگزاری مراسم‌ها تنگ کرده بود و تصور نمی‌شد به زودی از شر این ویروس منحوس خلاصی داشته باشیم.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه با کار‌های مهمی که در دولت مردمی شد امروز وضعیت کشور کاملا در وضعیت آبی قرار گرفته و به ما امکان برگزاری چنین اجتماعات پرشوری داده است، گفت: از همه دست اندرکاران و همکاران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت هنری، همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مسئولین استانی، استانداری، مسئولین امنیتی انتظامی و همه دستگاه‌هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در برپایی این جشنواره بزرگ یاری کردند، تشکر می‌کنم.

اسماعیلی عنوان کرد: ما برای تحول در حوزه فرهنگ و هنر نگاه ویژه‌ای به استعداد‌ها و ظرفیت‌های بزرگ مناطق مختلف کشور داریم.

وی ادامه داد: حتما شهرستان‌های مختلف در کشور هر کدام مشحون از استعداد‌های بزرگ فرهنگی هنری هستند که انشاءالله در دولت مردمی بر شکوفاسازی آن‌ها اهتمام داریم.

وی تصریح کرد: همدان در کنار همه مناطق ایران سرافراز بایستی در دولت مردمی از امکانات فرهنگی هنری به نسبت عادلانه برخوردار باشند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر یک اتفاق مبارک است، گفت: تصاویر و فیلم‌های ایام برگزاری و افتتاحیه حاکی از ذوق و شور زیاد در بین کودکان و نوجوانان و مردم عزیز استان بود.

اسماعیلی اظهار کرد: امیدوارم با این تجربه خوبی که در این دوره به دست آوردیم برای دوره‌های آینده با برنامه‌ریزی‌های بهتر و با یک حضور قوی‌تر شاهد ارتقای کمی و کیفی بیشتر این جشنواره باشیم.

وزیر فرهنگ در پایان سخنان خود برای همه اصحاب فرهنگ و هنر و برگزیدگان این جشنواره آرزوی موفقیت کرد.

سالاری: از همه همکارانم در استان، وزارت فرهنگ تشکر می‌کنم

پس از پیام وزیر ارشاد، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده، گفت: امیدوارم که یاد و خاطره همه عزیزان از دست رفته، همیشه زنده باشد و از همه همکارانم در استان، وزارت فرهنگ تشکر می‌کنم.

با حضور معاون امور هنری وزارت ارشاد، مهرداد نظام آبادی و یوسف سعیدی معاون آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جوایز بخش خردسال اهدا شد.

اختتامیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد

صورتجلسه هیأت داوران مسابقه خردسال
بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان- ۱۴۰۱

هیأت داوران این مسابقه متشکل از بهرام بهبهانی، مهرداد نظام آبادی و الکا هدایت پس از مشاهده و ارزیابی آثار حاضر در بخش خردسال آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند.

الف) طراحی و ساخت عروسک
هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از خانم صبا قدیمی برای طراحی و ساخت عروسک‌های نمایش همه در یک قاب تقدیر می‌نماید.

ب) طراحی صحنه
هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از آقای "حامد زحمتکش" برای طراحی صحنه نمایش "دینگ دینگ دنگ" تقدیر می‌نماید.

ج) بازیگری زن
کاندیداها:
فاطمه خدابنده لو برای بازی در نمایش دینگ دینگ دنگ
شیرین کاشفی برای بازی در نمایش اتاق بازی
زهره سیاری برای بازی در نمایش مهمان‌های ناخوانده
تقدیر: هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از خانم شیرین کاشفی برای بازی در نمایش اتاق بازی تقدیر می‌نماید.
برگزیده: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش تقدیم می‌شود به خانم فاطمه خدابنده لو برای بازی در نمایش دینگ دینگ دنگ

د) بازیگری مرد
کاندیداها:
- امیرحسین انصافی برای بازی در نمایش همه در یک قاب
- آرین ناصری مهر برای بازی در نمایش اتاق بازی
- امیر تنها برای بازی در نمایش ساکت
برگزیده: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش تقدیم می‌شود به آقای "امیر حسین انصافی" برای بازی در نمایش همه در یک قاب

اختتامیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد

ه) نمایشنامه نویسی
کاندیداها:
شراره طیار برای نگارش نمایشنامه همه در یک قاب
آرین ناصری مهر برای نگارش نمایشنامه اتاق بازی
حامد زحمتکش برای نگارش نمایشنامه دینگ دینگ دنگ
برگزیده: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش تقدیم می‌شود به خانم "شراره طیار" برای نگارش نمایشنامه همه در یک قاب

و) کارگردانی
کاندیداها:
آرین ناصری مهر برای کارگردانی نمایش اتاق بازی
شراره طیار برای کارگردانی نمایش همه در یک قاب
فاطمه خدابنده لو برای کارگردانی نمایش دینگ دینگ دنگ
برگزیده: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش تقدیم می‌شود به آرین ناصری مهر برای کارگردانی نمایش اتاق بازی

ز) نمایش برگزیده:
هیات داوران جایزه این بخش، شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را تقدیم می‌کند به گروه نمایش همه در یک قاب به کارگردانی شراره طیار از پردیس

در ادامه نماهنگی از آنچه که طی این روزها در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان پخش شد.

انتهای پیام/ 121

 

 

نظر شما
پربیننده ها