مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد؛

افزایش ارتباط روحانیون با محرومان در طرح ۳۱۳

حجت‌الاسلام «هرمز» گفت: هدف از اجرای طرح ۳۱۳ افزایش ارتباط روحانیون با محرومان به ویژه در روستا‌هاست؛ به گونه‌ای که روحانی محل یا روستا به مددکار اجتماعی مبدل می‌شود.
کد خبر: ۵۳۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵ - 22June 2022

افزایش ارتباط روحانیون با محرومان در طرح ۳۱۳به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، حجت‌الاسلام و المسلمین «حسن هرمز» مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، امروز (چهارشنبه) در جلسه توجیهی طرح ۳۱۳ مبلغین هجرت بلند مدت و مستقر حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برگزار شد، از تلاش‌ها و فعالیت‌های معاونت تبلیغ حوزه علمیه قزوین قدردانی کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح ۳۱۳، اظهار داشت: هدف از اجرای طرح ۳۱۳ افزایش ارتباط روحانیون با محرومان به ویژه در روستا‌هاست؛ به گونه‌ای که روحانی محل یا روستا به مددکار اجتماعی مبدل می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین هرمز با اشاره به ضرورت ورود بیشتر روحانیت در حوزه مددکاری اجتماعی، تصریح کرد: این ورود سبب محکم‌تر شدن پایگاه اجتماعی روحانیت خواهد شد. همچنین روحانیون با خانواده‌های مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ارتباط بیشتری خواهند داشت که سبب می‌شود نیاز‌های واقعی آن‌ها را شناسایی کرده و برای رفع محرومیت‌شان تلاش کنند.

وی ادامه داد: برای تقویت و نهادینه کردن روحیه خودباوری در مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) نباید به صورت شعاری عمل کرد، به‌همین خاطر در طرح ۳۱۳ روحانیون به‌صورت غیرمستقیم و در قالب آموزش و مشاوره، این روحیه را در بین مددجویان تقویت می‌کنند.

مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: بیکاری، کارگریزی، افت تحصیلی، ترک تحصیل و اختلافات خانوادگی، پنج معضل و مسئله اجتماعی هستند که مقابله با آن‌ها در طرح ۳۱۳ دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین هرمز تصریح کرد: در این طرح بنا داریم بعد از ایجاد ارتباط صمیمانه بین روحانیون مستقر روستا‌ها با خانواده‌های از ظرفیت امدادگران، خیران و معتمدان محلی برای رفع نیاز‌ها و انتظارات خانواده‌های مددجو و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدام کنیم.

مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، طرح ۳۱۳ را گامی نو و موثر برای ارائه خدمات اثربخش به مددجویان مناطق روستایی و افزایش کیفیت زندگی و معیشت محرومان عنوان کرد و گفت: بر اساس این طرح، روحانیون مستقر در روستاها، در دیدار چهره به چهره با خانواده‌ها، مسائل فرهنگی و مشکلات معیشتی آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار