نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد؛

ضرورت بازخوانی هویت اعتقادی نیروی هوایی ارتش در تاریخ انقلاب اسلامی

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: قیام افسران نیروی هوایی ارتش در روز نوزدهم بهمن‌ماه را می‌توان نقطه عطفی در مبارزات سیاسی مردم با رژیم طاغوتی پهلوی دانست و این مسائل باید برای افسران جوان و کارکنان هوانیروز هم به‌خوبی تبیین شود تا از سابقه انقلابی یگان خودآگاهی داشته باشند.
کد خبر: ۵۳۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹ - 22June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در دیدار با امیر سرتیپ خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از فرماندهان و کارکنان هوانیروز مشهد، اظهار داشت: حضور شما در مشهدالرضا (ع) مشمول عنایات خاص امام هشتم (ع) است زیرا افسران هوانیروز همچون همه کارکنان ارتش، مایه افتخار نظام و سربلندی امت هستند و خدا را شاکریم که شخصیت‌های فداکار و باایمانی را در بدنه نیروهای مسلح ما قرار داده که به برکت حضور آنان، قلوب مؤمنین آرام‌گرفته و کشور از گزند آسیب‌ها در امان نگه‌داشته شده است.

وی، امرای ارتش را سرمایه‌های ملت در عرصه جهاد خواند و خاطرنشان کرد: در سال‌های پس از انقلاب، دشمن همواره درصدد بوده تا در فراز و نشیب‌های مختلف، جامعه و نظام را در نقاط ضربه‌پذیری قرار دهد اما در این ایام، چهره‌های نورانی و فرزندان توانمند ملت در ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه مایه دلگرمی و قوت قلب دوستداران انقلاب است.

علم‌الهدی اذعان داشت: شهامت و غیرت مثال‌زدنی فرماندهان ارتش که آمیخته با اعتقادی راسخ و ایمانی عمیق است، ظرفیت بی‌مانندی را برای نظام اسلامی ما ایجاد کرده که یادآور قدرت پروردگار و عنایت اهل‌بیت (ع) است و در سایه آن، ارتش جمهوری اسلامی ایران به تنها یگان نظامی در دنیا تبدیل‌شده است که آمادگی رزمی و توانمندی نظامی را با باورهای دینی و اعتقادی درهم‌آمیخته و به عالی‌ترین درجه بازدارندگی دفاعی رسیده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هم در دوران دفاع مقدس و هم در ماجراجویی‌ها و شیطنت‌های پراکنده دشمن در تاریخ انقلاب اسلامی، هوانیروز ازجمله یگان‌های مقابله‌کننده محوری و عناصر مؤثر دفاعی کشور بوده که باعث شده تا همگان نسبت به اخلاص و توانمندی مجاهدان این یگان آگاهی و اشراف داشته باشند اما موضوعی که عمدتاً از آن غفلت می‌شود، هویت اعتقادی هوانیروز در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: نقش همافران و نیروی هوایی ارتش در وضعیت سیاسی کشور بسیار مؤثر بوده است؛ تا جایی که قیام افسران نیروی هوایی ارتش در روز نوزدهم بهمن‌ماه را می‌توان نقطه عطفی در مبارزات سیاسی مردم با رژیم طاغوتی پهلوی دانست و این مسائل باید برای افسران جوان و کارکنان هوانیروز هم به‌خوبی تبیین شود تا از سابقه انقلابی یگان خودآگاهی داشته باشند.

علم‌الهدی بابیان اینکه عامل اصلی بازدارندگی، روحیه افسران و سربازان در رده‌های مختلف نیروهای مسلح است، گفت: آن چیزی که در پنتاگون مورد محاسبه دشمن قرار می‌گیرد، تجهیزات نظامی و دفاعی ماست اما این تجهیزات زمانی به اوج اثربخشی می‌رسد که باایمان همراه باشد و همین بی‌بهره بودن از ایمان باعث می‌شود تا صهیونیست‌ها علیرغم استفاده از تجهیزات مدرن نظامی، در جنگ‌ها پا به فرار بگذارند و تسلیم شوند.

وی ابراز داشت: در دوران حکومت پهلوی، هیچ کشوری در دنیا از توان نظامی ارتش ایران حساب نمی‌برد و اشغال ایران به دست متفقین در کمتر از یک هفته نمونه این موضوع است اما پس از انقلاب اسلامی، ارتش فداکار یکی از مؤلفه‌های اساسی اقتدار نظام اسلامی بوده و روحیه افسران و ولایتمداری فرماندهان، بازدارندگی فوق‌العاده‌ای برای ماجراجویی‌های دشمنان ایجاد کرده است.

امام‌جمعه مشهد بیان داشت: انسان به باورمندی زنده است؛ به‌طوری‌که اگر خداباوری از زندگی حذف شود، هیچ موضوعی وجود ندارد که بتواند انسان را به زندگی دنیوی وابسته کند. خوشبختانه این باورمندی به همان میزان که امام خمینی (ره) به خدا و فتح و نصر الهی ایمان داشت، امروزه در تفکر فرماندهان ارتش استمرار پیداکرده و کار به‌جایی رسیده که هرکس در هر نقطه از عالم بخواهد روایت غزوات و جنگ‌های صدر اسلام را برای خود تصویرسازی کند، برای درک جایگاه سربازان سپاه اسلام و یاران پیامبر اکرم (ص)، تصویر افسران ارتش و سپاه ما را به ذهن خواهد آورد.

وی ابراز امیدواری کرد: امامین انقلاب، راهنمای جریان حاکمیت جامعه به سمت دولت عدل مهدوی هستند و به همین ترتیب، رزمندگان مخلص ما در رده‌های مختلف نیروهای مسلح نیز در عالی‌ترین مرتبه کمال خود، سربازان در رکاب حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها