امام جمعه اهواز:

انتخاب همسر باید مطابق با معیار‌های شرعی باشد

موسوی فرد با بیان اینکه کمالی که در سایه ازدواج در انسان ایجاد می‌شود قابل مقایسه با دیگر موارد نیست، گفت: انتخاب همسر باید مطابق با معیار‌های شرعی باشد.
کد خبر: ۵۳۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱ - 24June 2022

انتخاب همسر باید مطابق با معیار‌های شرعی باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدنبی موسوی‌فرد» در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز با اشاره به اهمیت ازدواج اظهار داشت: بنا به فرموده قرآن کریم ازدواج به وجود آوردنده ترین، مطمئن‌ترین و آرامش بخش‌ترین رابطه‌ها و آغازگر زندگی همراه با طراوات و مودت است؛ در ازدواج و تشکیل خانواده جاذبه معنوی بین زن و مرد ایجاد می‌شود و گرنه شهوترانی نمی‌تواند از نشانه‌های الهی باشد.

وی با بیان اینکه کمالی که در سایه ازدواج در انسان ایجاد می‌شود قابل مقایسه با دیگر موارد نیست، افزود: انتخاب همسر باید مطابق با معیار‌های شرعی باشد؛ کمالات، تولید و بقایای نسل، سلامت، امنیت جامعه، عفت، دوری از گناه، رشد و شکوفایی استعداد و تقویت و تثبیت صفات و هویت جنسی از آثار ازدواج هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به در پیش رو بودن سالروز شهادت امام محمد تقی (ع) بیان کرد: در روایتی ایشان می‌فرماید؛ هرگز انسان نمی‌تواند جایی زندگی کند که خدا نباشد.

موسوی فرد با اشاره به اجرای طرح میز خدمت در نماز جمعه گفت: عزیزی می‌گفت میز‌های خدمت بازی است، اما واقعا میز‌های خدمت بازی است یا می‌خواهیم کاری کنیم؟ خداوند به ما توفیق داده که میز خدمت را راه اندازی کنیم بنابراین اینجا محضر خداست و عزیزی که اینجا مراجعه می‌کند با هزار امید می‌آید.

امام جمعه اهواز افزود: اهالی روستای ابوالفضل (ع) می‌گویند چندین بار مراجعه کردند مشکل برق شان حل نشد. اهالی ساختمان منطقه ۳۰۰ دستگاه وعده گرفتند تا در یک هفته منزل شان تامین شود و پذیرفتند در مدرسه‌ای زندگی کنند و با شرایط سخت زندگی می‌کنند که در یکی دو روز آینده این مهلت یک هفته تمام می‌شود بنابراین از مسئولان می‌خواهیم این مسائل مردم را پیگیری کنند.

موسوی فرد گفت: مسئولانی که در میز خدمت هستند بدانند کسانی که اینجا مراجعه می‌کنند پس از اینکه در ادارات دست رد به سینه شان زده اند برای استفاده از این ظرفیت آمده اند بنابراین مسئولان اگر می‌توانند کاری انجام دهند قولش را بدهند، اما اگر نمی‌توانند کاری انجام بدهند بگویند نمی‌توانند تا بدبینی ایجاد نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار