تخریب خانه‌های مسلمانان هند؛ جنایت جنگی به سبک رژیم صهیونیستی

تخریب خانه‌های مسلمانان در هند به‌نوعی جنایت جنگی به شمار می‌رود که رژیم صهیونیستی نیز آن را مرتکب می‌شود.
کد خبر: ۵۳۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸ - 25June 2022

تخریب خانه‌های مسلمانان هند؛ جنایت جنگی به سبک رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، هند به سرعت در حال تبدیل شدن به یک دولت ملی‌گرای هندو است.  

به گزارش «میدل ایست آی»، تصاویری از فلسطین؛ استعمار زمین، آپارتاید، و تخریب خانه‌ها، آگاهی در مورد یک اقدام سیاسی علیه مسلمان که با خشونت ساختاری مشخص شده بود را عمیق‌تر کرد.

امروزه چنین تصاویری به بخشی از زندگی روزمره مسلمانان هند تبدیل شده است؛ تحولات اخیر در هند را باید با پس‌زمینه جنگ علیه اقلیت‌های مسلمان در یک ملت که توسط اسلام‌هراسی آغاز شده است، تحلیل کرد.

دولت راستگرای هندو ملی‎گرای هند در سال‌های اخیر از تخریب خانه‌ها به عنوان ابزاری برای سرکوب و مجازات دسته‌جمعی استفاده کرده است. تخریب اموال که قانونی تلقی می‌شود، اغلب منتقدان و معترضان مسالمت‌آمیز را هدف قرار می‌دهد و به طور تهاجمی بدون اطلاع‌رسانی معنی‌دار انجام می‌شود.

اخیراً جشن‌ها و گردهمایی‌های هندو به صحنه‌ای برای ایجاد خشونت گسترده علیه مسلمانان، به‌ویژه در ایالت‌های تحت حکومت هندو‌ها تبدیل شده است.

راهپیمایی‌ها در طول جشن‌های هندو‌ها در سال جاری، با عبور سازمان‌دهندگان «هندوتوا» از کنار مساجد و زیارتگاه‌های اسلامی، خشونت‌های جمعی را برانگیخت.

ظهور مجدد خشونت علیه اقلیت‌های مسلمان با یک کارزار تخریب گسترده خانه‌ها، مساجد و مشاغل آن‌ها به اوج خود رسید؛ در یک بازه زمانی کوتاه، مسلمانان به دلیل این قتل عام خشونت آمیز دولتی و سرکوب نهادی به پناهندگان در روستا‌های خود تبدیل شدند.

اخیرا و در پی توهین دو نفر از مقامات حزب «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، تظاهرات مسلمانان با سرکوب پلیس و ضرب و شتم خشونت‌آمیز، دستگیری دسته جمعی، کشتار دانش آموزان و تخریب اموال مواجه شد، تاکتیکی که اکنون کاملاً در استراتژی نسل‌کشی «هندوتوا» گنجانده شده است.

پرونده‌های جنایی نیز علیه معترضان مسالمت آمیز که از حقوق قانونی و انسانی محروم بودند، تشکیل شد.

از زمان روی کار آمدن دولت «نارندرا مودی» در سال ۲۰۱۴، پروژه سیاسی «هندوتوا» برای نژادپرستانه کردن مسلمانان در هند شتاب بیشتری پیدا کرده است.

هند به سرعت در حال تبدیل شدن به یک کشور ملی‌گرای هندو است که از طریق لینچ، مبارزات نفرت‌انگیز و اقدامات تلافی‌جویانه علیه نظام سیاسی و اقتصادی مسلمانان امکان‌پذیر شده است؛ بر خلاف روند دموکراتیک تثبیت شده، پروژه نسل کشی از طریق پوپولیسم اکثریتی مورد تایید جامعه قرار می‌گیرد.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار