مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران:

روایت‌گری صحیح در جهاد تبیین، چراغ راه فعالیت‌های فرهنگی است

حجت‌الاسلام «شریف‌تبار» با بیان اینکه میدان تبلیغ، میدان مبارزه و جهاد است، گفت: روایت‌گری صحیح در عرصه جهاد تبیین، چراغ راه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است.
کد خبر: ۵۳۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲ - 25June 2022

روایتگری صحیح در عرصه جهاد تبیین، چراغ راه فعالیت‌های فرهنگی استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدمهدی شریف‌تبار» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران، امروز (شنبه) در همایش ضرورت شیوه‌های جهاد تبیین در محلات ویژه امامان محلات روستایی و پایگاه‌های طرح تحول اجتماعی، ضمن بیان اهمیت استفاده از منابع و محتوای جهاد تبیین، اظهار داشت: امروز حوزه‌های ارسال و انتقال پیام و خبر سرعت فزاینده دارد و فاصله‌های انتقال پیام از بین رفته است.

وی با اشاره به تولید محتوا در اندیشکده‌های آمریکایی و اروپایی، خاطرنشان کرد: امروز تولیدکننده محتوا مستقیماً با مصرف‌کننده ارتباط گرفته است، تولیدکننده محتوا در اندیشکده‌های آمریکایی و اندیشکده‌های اروپایی، با زدن یک دکمه تأیید، خبر و محتوای مدنظر خود را به مصرف‌کننده مستقیماً می‌رسانند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان مازندران افزود: فعالیت‌های رسانه‌ای و محتوایی استکبار، کار در عملیات تبلیغ و تبیین را پیچیده‌تر می‌کند؛ بنابراین اقتضائات، رزمنده یا مجاهد میدان، به‌عنوان مبلغان این عرصه باید این مختصات را بشناسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شریف‌تبار با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جهاد در میدان، ادامه داد: ما مبلغان اگر به مختصات میدان ناآگاه باشیم، جهاد و تلاش‌های ما دقیق و هدفمند نخواهد بود؛ زیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند هر تلاشی جهاد نیست، آن جهادی مورد نظر است که ضمن دارا بودن ویژگی اخلاص و ایمان، شناخت از ادوات و میدان مبارزه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران، میدان تبلیغ را میدان مبارزه و جهاد عنوان و خاطرنشان کرد: جنگ امروز، جنگ روایت‌هاست، تاریخ اسلام سرشار از منابع روایی صریح، صحیح و مستنداتی است که می‌تواند گره‌گشای بسیار از مشکلات و موانع باشد و امروز بهترین سلاح تبیین، عرصه تبلیغ و روایت‌گری به موقع، صریح برای دفاع از حریم اسلام و دین است.

حجت‌الاسلام شریف‌تبار خطاب به مبلغین و امامان محلات روستایی، با بیان اینکه روایتگری صحیح در عرصه جهاد تبیین، چراغ راه فعالیت‌های فرهنگی و احتماعی است، خاطرنشان کرد: صفحات پربهایی از مبلغین در زمان ائمه اطهار (ع) نگاشته شده است، اگر نهچ‌البلاغه را مرور کنیم در آن جریانات صفین و نهروان ببینیم، آن خطابه‌ها راهگشای مسائل امروز ما است؛ زیرا وقتی می‌گوئیم «أین عمار»، خصوصیات شخصیت عمار را نیز ببینیم که در شرایط سخت جنگ، عرصه تبیین را رها نکرد و در میان انبوهی از شبهات به دنبال رفع شبهه بود و در این مسیر مصداق «و لا خوف علیهم و لا هم یحزنون» بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار