معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد؛

لزوم ورود شرکت‌های دانش بنیان به حوزه مبارزه با مواد مخدر

اصلانی گفت: نیاز‌های فناوری در موضوعات جرائم مواد مخدر و آسیب‌های آن باید به درستی تبیین شود.
کد خبر: ۵۳۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ - 27June 2022

لزوم ورود شرکت‌های دانش بنیان به حوزه مبارزه با مواد مخدربه گزارش اجتماعی دفاع‌پرس، سردار ناصر اصلانی معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست تخصصی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه مواد مخدر اظهار داشت: هر سال شعاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین و ابلاغ می‌شود، این شعار شاید یک جمله است، اما نقشه راه است و اگر ما نسبت به این نقشه توجه و دقت داشته باشیم و تلاش‌های خود را براساس تحقق نقشه راه به کار بگیریم قطعا توفیقاتی را خواهیم داشت و راه این تحقق وحدت و انسجام و همدلی است.

وی افزود: در بررسی‌های ۲۰ ساله اخیر تمام شعار‌ها در مساله اقتصادی و اجتماعی بوده، امروز نه تنها ایران بلکه تمام دنیا با بحران‌های اقتصادی و اجتماعی روبرو است و توفیقات مطلوبی از سوی ایثارگران علم و نوو آوری به دست آمده است، اما مردم نمی‌دانند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: نیاز‌های فناوری در موضوعات جرائم مواد مخدر و آسیب‌های آن باید به درستی تبیین شود، می‌خواهیم نقشه‌ای راه را تبیین کنیم و انتطار داریم در پنل‌های تخصصی قطعا این راهکار‌ها را ارائه کنند.

وی اضافه کرد: امروز ایران نه کشت می‌کند و نه تولید کننده است، اما در کنار بزرگترین تولید کننده تریاک جهان قرار داریم.

اصلانی خاطرنشان کرد: آمریکا اعتراف می‌کند که در جنگ ۸ سال دفاع مقدس پشتیبانی ۱۰۰ درصد عراق بوده و اشتباه کرده که به ایران جنگیده است چرا که امروز ایران متکی به تواندداخلی است و این را از همان روز‌های جنگ یاد گرفته است.

پرویز کرمی، دبیر ستاد فناوری‌های معاونت علمی ریاست جمهوری در نشست تخصصی شرکت‌های دانش بنیان ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در مجموع شش هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان، هزار و ۶۰۰ شرکت خلاق، ۷۵ خانه خلاق نوآوری، ۹ کارخانه نوآوری و صندوق‌های پژوهش‌های فناوری و بنیاد علمی نخبگان در حوزه مقابله مواد مخدر فعالیت می‌کنند.

وی گفت: با توجه به گران‌بودن پابند‌های الکترونیکی خارجی، این شرکت‌ها وارد تولید پابند‌های الکتر‌ونیکی شدند و با قیمت بسیار ارزانتری آن‌ها را تولید و در اختیار سازمان زندان‌ها قرار دادند.

کرمی با تاکید بر نقش دانشگاه‌ها و محیط‌های آکادمیک در حل مشکلات حاشیه شهر‌ها افزود: اگر دانشگا‌ه‌ها وارد حاشیه شهر‌ها نشوند و به موضوع آسیب‌های اجتماعی ورود نکنند عملا ساختار برای مقابله آسیب‌های اجتماعی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به شعار سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی نیز اظهار داشت: تا پیش از تاکید رهبری دولت در سال‌های قبل اهتمام چندانی به تولید دانش‌بنیان نداشت، اما پس از این موضوع دولت توجه بیشتری نشان داد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار