استاندار آذربایجان غربی خبر داد؛

نقش بی نظیر مردم سردشت در کنار نیروهای مسلح برای تامین امنیت مرزهای کشور

«معتمدیان» گفت: مرزنشینان این شهرستان در کنار نیروهای مسلح امنیت مثال زدنی را در تامین امنیت مرزهای کشور بوجود آورده‌اند.
کد خبر: ۵۳۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰ - 28June 2022

نقش بی نظیر مردم سردشت در کنار نیروهای مسلح برای تامین امنیت مرزهای آذربایجان غربی

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، «محمد صادق معتمدیان» استاندار آذربایجان غربی امروز(سه شنبه) در آیین گرامیداشت سالگرد بمباران شیمیایی شهرستان مرزی سردشت اظهار داشت: یکی از رویکردهای مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان پیگیری وضعیت مصدومان شیمیایی است که به عنوان یک دغدغه مهم مردم این خطه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون هزار و 500 نفر مردم این شهرستان به عنوان مصدوم شیمیایی تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: مطالبه ها و اعتراض مردم سردشت در زمینه تشکیل کمیشسیون های پزشکی به طور حتم به استحضار بنیاد شهید خواهد رسید تا صورت به ویژه رسیدگی شود. 

استاندار آذربایجان غربی افزود: برای تامین کمبودهای پزشکی نیز از امکانات دانشگاه علوپزشکی استان برای تجهیز کلینیک مصدومان شیمیایی و رسیدگی به وضعیت درمانی آنها بهره گرفته خواهد شد.

معتمدیان با اشاره به سفرهای شهرستانی مسوولان استان نیز گفت: در سفر به این شهرستان نیز مسایل و مشکلات آن به همراه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها و مطالبات مردم و مسایل معیشتی و اشتغال مورد رسیدگی قرار گرفت که منتج به تدوین ۸۱ مصوبه شد که ابلاغ و در حال پیگیری است. 

وی با بیان اینکه در استانداری دبیرخانه پیگیری مصوبات سفر دایر شده است تا مصوبات شهرستانی عملیاتی و اجرایی شود، اضافه کرد: با اجرایی شدن این مصوبه ها و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شاخص‌های این شهرستان بویژه در بحث گازرسانی ارتقا یافته و بزودی شاهد رفع محرومیت از چهره این شهرستان خواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: یکی از دغدغه‌های مهم این شهرستان فضای آموزشی است که ۱۰۰ کلاس درس در این راستا در این شهرستان در حال احداث است.

معتمدیان با اشاره به سفر استانی رییس جمهور به آذربایجان غربی نیز گفت: با توجه به تاکیدات رییس جمهور برای توازن منطقه ای در سفرهای استانی اعتبارات خوبی به استان اختصاص یافت که بخشی از آن نیز مربوط به سردشت است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی از استان های با پتانسیل کشور محسوب می شود، یادآور شد: شهرستان سردشت از ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه تجارت برخوردار است که با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های رئیس جمهور توجه به معیشت مرزنشینان است از این‌رو تلاش می‌شود تا از فرصت‌های مرزی بودن این منطقه نهایت استفاده را کرد.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مرزنشینان این شهرستان در کنار نیروهای مسلح امنیت مثال زدنی را در تامین امنیت مرزها بوجود آورده‌اند.

وی افزود: توجه به مرز کیله از دیگر اقداماتی است که در صورتی که دولت عراق آن را به عنوان مرز رسمی قبول کند می تواند موجب شکوفایی این شهرستان مرزی شود که در این راستا اعتباراتی برای  ایجاد زیرساخت های عمرانی در این مرز آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها