مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان:

غفلت در ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس غیر قابل جبران است

سردار مرادحاجتی گفت: غفلت در ثبت و ضبط تاریخ شفاهی غیر قابل جبران است چون با مرگ یا شهادت هر کدام از فرماندهان و یا هموطنان حماسه آفرین دوران دفاع مقدس گنجی از خاطرات و ناگفته ها در دل خاک مدفون می شود.
کد خبر: ۵۳۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵ - 29June 2022

غفلت در ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس غیر قابل جبران استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، اولین کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان خوزستان در سال جاری امروز با تدریس «غلامرضا عزیزی» رئیس سابق پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در سالن جلسات شهید جهان آرا اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در اهواز برگزار شد.

سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در ابتدای این جلسه به اهمیت موضوع تاریخ شفاهی پرداخت و اظهار داشت: زمان لازم برای اینکه تاریخ شفاهی افراد تاثیرگذار در زمان جنگ را ثبت و ضبط کنیم وجود ندارد چرا که شرایط سنی عزیزانی که دوران دفاع مقدس را تجربه کردند این اجازه را نمی دهد که بیش از این در این خصوص غفلت کنیم.

وی افزود: غفلت در ثبت و ضبط تاریخ شفاهی غیر قابل جبران است چون با مرگ یا شهادت هر کدام از فرماندهان و یا هموطنان حماسه آفرین دوران دفاع مقدس گنجی از خاطرات و ناگفته ها در دل خاک مدفون می شود.

سردار مرادحاجتی گفت: تا 50 سال آینده می توانیم از تاریخ این جنگ که یک گنج واقعی بود تولید محتوا کنیم به شرطی که به لایه های پیدا و پنهان آن دوران بپردازیم و آن را بشکافیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان یادآور شد: نهضت تاریخ شفاهی دفاع مقدس خوزستان باید با وجود جوانان مومن و پر از اشتیاقی همچون شما عزیزان و برگزاری چنین دوره هایی شتاب بگیرد و بزودی شاهد خروجی مطلوب حضور شما در این کارگاه تخصصی در قالب مقالات و کتاب های فاخر باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار