ارتش سوریه، نظامیان آمریکایی را عقب راند

رسانه‌های رسمی سوریه گزارش دادند که نیرو‌های ارتش این کشور راه یک کاروان نظامی آمریکا را بسته‌اند و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کرده‌اند.
کد خبر: ۵۳۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶ - 30June 2022

ارتش سوریه، نظامیان آمریکایی را عقب راندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، شامگاه امروز (چهارشنبه)، خبر داد که گروهی از نظامیان این کشور کاروان ارتش آمریکا در منطقه «القامشلی» را وادار به عقب‌نشینی کرده‌اند.

سانا به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که نیرو‌های یکی از ایست‌بازرسی‌های ارتش سوریه راه کاروان نظامی آمریکا در منطقه «تل سطیح» را بسته‌اند و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کرده‌اند.

نیرو‌های ارتش سوریه به خبرنگار سانا گفتند که به هیچ عنوان به هیچ کاروان نظامی آمریکا اجازه عبور نخواهند داد و راه را بر آن‌ها خواهند بست.

منابع محلی سوریه بار‌ها گزارش داده‌اند که نیرو‌های آمریکایی مستقر در شرق این کشور محموله‌های نفتی و غلات سوریه را به کشور‌های مجاور قاچاق می‌کنند.

بر اساس آمار و ارقام وزارت نفت سوریه، روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت سوریه توسط نیرو‌های اشغالگر آمریکا و نیرو‌های مزدور آن در مناطق شرقی سرقت می‌شود.

آمریکا طی یک دهه جنگ علیه سوریه به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب در این کشور حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را به اشغال خود در آورده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا پیشتر در اظهاراتی به صراحت گفته بود که حضور نظامیان این کشور در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار