با حضور سردار نقدی و جنتی؛

ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در تبریز برگزار می‌شود

ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و وزیر ارشاد از نهم تا سیزدهم مهر در تبریز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ - 20September 2015

ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در تبریز برگزار می‌شود

سردار علی ناظری مسئول برگزاری ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس درباره نمایشگاه امسال کتاب دفاع مقدس، گفت: نمایشگاههای کتاب دفاع مقدس طبق روال تعیین شده برای آن، هرسال در یک استان برگزار میشود؛ که امسال قرار است در استان آذربایجان شرقی با حضور سردار نقدی و علی جنتی وزیر ارشاد این نمایشگاه از نهم مهر تا سیزدهم مهر برپا شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه نمایشگاه ششم کتاب دفاع مقدس ساعت 10 صبح روز نهم مهر در تبریز برگزار میشود، اظهار داشت: نمایشگاه کتاب دفاع مقدس همانگونه که عنوان شد قرار بود هر سال در یک استان برگزار شود؛ لذا بر اساس همین سیاست نمایشگاههای قبلی، در استانهایی مانند اصفهان، همدان، تهران شاهد برگزاری این نمایشگاه بودیم؛ که البته بنا به دلایلی در تهران دو سال پیاپی برگزار شد.

سردار ناظری با بیان اینکه امسال نمایشگاه کتاب دفاع مقدس هم زمان با سیزدهمین نمایشگاه استانی کتاب آذربایجان شرقی خواهد بود، ادامه داد: برای اینکه نمایشگاه کتاب دفاع مقدس تحت شعاع نمایشگاه کتاب استانی قرار نگیرد باید تلاش کنیم تا تبلیغات و فعالیت های فرهنگی مرتبط با نمایشگاه را بهصورت گسترده انجام دهیم؛ به همین خاطر رایزنیهایی با تعدادی از شبکههای صدا و سیما برای پخش مستقیم این رویداد فرهنگی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه پنجم که در تهران برگزار شد، اگرچه از نظر محل نمایشگاه و مستقل بودن در حد استانداردهای نمایشگاهی بود، ولی با این حال تعدادی از ناشران به خاطر فروش پایین اظهار نارضایتی داشتند.

مسئول برگزاری ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در خصوص برنامههای جنبی نمایشگاه نیز اظهار داشت: برنامههای جنبی متعددی ازجمله رونمایی آثار جدید، نقد و بررسی کتاب و غیره برای این نمایشگاه خواهیم داشت؛ اما هنوز جدولی برای این برنامهها تدوین نشده است.

مدیر انتشارات فاتحان درباره آثار جدیدالتألیف انتشارات فاتحان هم بیان داشت: در ششمین نمایشگاه، انتشارات فاتحان دو عنوان کتاب که مربوط به شهید شاخص امسال و یکی از فرماندهان گردانهای لشکر 41 ثارالله(ع) است، در صورت رسیدن به نمایشگاه، مراسم رونمایی از آنها برگزار خواهد شد؛ ولی به غیر از این دو عنوان کتاب، تعداد 17عنوان کتاب مربوط به شهدای دانشجو مانند کتاب شهید «غلامعلی پیچک»را برای اولین بار معرفی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار