رزمنده دوران دفاع مقدس:

تبعیت از ولایت رمز پیروزی در آزاد سازی «مهران» بود

سرهنگ «حسن‌زاده» گفت: وحدت، تبعیت از ولایت و توسل بر خدا و ائمه اطهار رمز موفقیت در آزاد سازی شهر مهران بود.
کد خبر: ۵۳۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۴ - 06July 2022

توسل به خدا و تبعیت از ولایت از رمزهای موفقیت در آزاد سازی «مهران» بودسرهنگ «قاسم حسن زاده» رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، با اشاره به اهمیت عملیات کربلای ۱ و آزادسازی شهر مهران اظهارداشت: در سال۱۳۶۴ طی عملیات والفجر ۸، موفق به تصرف شهر فاو شدیم و توانستیم دست رژیم بعث عراق را از تعرض به خلیج فارس کوتاه کنیم. بعد از آن راهبرد جنگ برای دشمن تغییر کرد و دشمن به جنگ های متحرک رو آورد. سرانجام با فرمان امام خمینی (ره) در نهم تیر  ۱۳۶۵ و در عملیات کربلای ۱ با رمز «اباالفضل العباس» موفق شدیم شهر مهران را پس از ۴۵ روز اشغال، از عراقی ها پس بگیریم.

وی افزود: در عملیات کربلای ۱، لشکر۴۱ ثارالله با ۱۲ گردان و گردان ۴۰۹ حمزه شهدا سیستان و بلوچستان که اولین عملیاتش در جنگ بود، شرکت داشتند.

سرهنگ حسن‌زاده عنوان کرد: گردان ۴۰۹ با رهنمودهای شهید «میرحسینی» قائم مقام لشکر ۴۱ ثارالله توانست خودش را در این عملیات نشان دهد و ۴ روز بعد موفق به تصرف ارتفاعات قلاویزان شدند.در این عملیات ۱۴ نفر از رزمندگان اسلام شهید شدند. علت سپردن فرماندهی گردان ۴۰۹ به شهید میرحسینی، شناخت او از نیروهای سیستانی و بلوچستانی بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان دستاوردهای آزادسازی شهر مهران عنوان کرد: شکست دشمن در نبرد متحرکی که برنامه ریزی کرده بود، گرفتن شهر مهران و ارتفاعات اطراف آن از دشمن و بازگرداندن دشمن به مرزهای بین المللی به طوری که از آن به بعد دیگر نتوانست شهرهای مارا به تصرف خود در بیاورد، از دستاوردهای این آزادسازی بود.

وی به لزوم بازسازی واقیعت های شهر مهران اشاره کرد و گفت: دوران دفاع مقدس تنها مقطعی از تاریخ است که حتی یک وجب از خاک ایران به دشمن داده نشد. با اینکه تمامی ظرفیت های نظامی در اختیار عراقی ها بود، باز هم جمهوری اسلامی ایران پیروز شد. باید عملیات های دوران دفاع مقدس بازگو شود تا نسل جوان با فداکاری و رشادت رزمندگان آشنا شوند.

سرهنگ حسن زاده ادامه داد: وحدت، تبعیت از ولایت، توسل بر خدا و ائمه اطهار رمز موفقیت در  آزاد سازی شهر مهران بود.

این رزمنده افزود: برای اینکه در در مسیر شهدا قرار بگیریم لازم است ولی زمان خود را بشناسیم و به تدابیرش که چراغ راهمان است، عمل کنیم. عمل به سیره و وصیت نامه شهدا نیز یکی دیگر از راه های موفقیت در زندگی است؛ همان کارهایی که حاج قاسم سلیمانی سرباز ولایت انجام داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها