رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ماندگاری هویت آمریکا وابسته به ایجاد ویرانی است

«بسیج» گفت: نظام امپریالیسم یا کاپیتالیسم آمریکایی مبتنی بر دنیامحوری و از طریق غلبه بر کشور‌ها و تحت سلطه قرار دادن جوامع دیگر بنا شده است؛ در حقیقت ماندگاری هویت آمریکا جز از طریق ویرانی نظام‌های دیگر حاصل نمی‌شود.
کد خبر: ۵۳۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۹ - 05July 2022

ماندگاری هویت آمریکا وابسته به ایجاد ویرانی است«احمدرضا بسیج» رئیس بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شهرکرد، اظهار داشت: نظام به تعبیر امپریالیسم یا کاپیتالیسم آمریکایی، مبتنی بر دنیامحوری، دنیاداری، ثروت، قدرت و اقتدار از طریق غلبه بر کشور‌ها و تحت سلطه قرار دادن جوامع دیگر بنا شده است؛ در حقیقت ماندگاری هویت آمریکا جز از طریق ویرانی نظام‌ها و مردم سایر کشورها حاصل نمی‌شود.

وی با بیان این‌که پیدایش آمریکای جدید با این ثروت و قدرت، محصول دوران برده‌داری است، تصریح کرد: دوران برده‌داری به‌صورت مفصل در تاریخ بیان شده که چگونه سیاه‌پوستان آفریقایی به‌عنوان برده دزدیده شده و به زور به آمریکا منتقل می‌شدند تا در مزارع نیشکر کار کنند و افرادی نیز که از خود مقاومت نشان می‌دادند مانند سرخ‌پوستان که مردم بومی آمریکا بودند، توسط سفیدپوستان اروپایی قتل‌عام می‌شدند.

بسیج ادامه داد: دوام ثروت و قدرت آمریکا که از طریق استعمار و استکبار به دست آمده نیز همچنان وابسته به تداوم این استعمار و استکبار است؛ ضمن اینکه براساس آیات قرآن کریم، این نظام آمریکا، نظامی مستکبر است؛ چراکه خود را برتر و بالاتر از سایر نظام‌ها و ملت‌ها می‌داند.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: ایران نیز به‌دلیل این‌که دارای نظام دینی است و مبتنی بر استقلال بوده و زیر بار ظلم نرفته و همواره با ظلم و ظالم مقابله می‌کند، از سوی آمریکا مورد آسیب‌ها و فجایع بسیاری قرار گرفته است که این مسائل توسط تاریخ‌نویسان ثبت شده‌اند و برخی از این تاریخ‌نویسان از افراد غربی و یا مسئولان حکومت پهلوی بوده‌اند؛ بنابراین تاریخ برای افراد اهل مطالعه گویای حقایق است.

وی با بیان این‌که صدمات آمریکا به ایران همچنان ادامه دارد، گفت: نظام سلطه و استکبار هویت خود را در تمامی تاریخ بشری از طریق سلطه، غلبه، ظلم و... یافته است و بقای خود را نیز وابسته به همین موارد می‌داند.

بسیج تصریح کرد: ایران در دوران جنگ تحمیلی، از سوی رژیم بعثی عراق که اساس و پشتوانه آن آمریکا و ۴۳ کشور دیگر، از جمله کشورهای اروپایی بودند، دچار صدماتی شد. همچنین در کودتای ۲۸ مرداد و دوران پهلوی نیز به دلیل پشتیبانی آمریکا از رژیم پهلوی و تشکیل ساواک، آسیب‌های بسیاری به ایران وارد شد و امروزه نیز شاهد هستیم آمریکا تحریم‌های بسیاری علیه ایران تدوین کرده و براساس آن‌ها داد و ستد سایر کشور‌های دنیا با ایران نیز دچار اختلال شده است و این موضوع ظلم آشکار آمریکاست.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری یادآور شد: حادثه دیگری که ایران در آن دچار آسیب فراوان شد و متاسفانه آمریکا از این واقعه با افتخار یاد می‌کند، مورد حمله قرار گرفتن هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ مسافر توسط آمریکاست که در آب‌های خلیج فارس مورد حمله قرار گرفت و پس از این واقعا دردناک نیز فرمانده ناو آمریکایی مدال شجاعت دریافت کرد که در حقیقت آمریکایی‌ها با روشنی و به وضوح، برای قاتل بودن خود جشن گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: افراد بسیاری در جهان وجود دارند که هنوز حقایق را درک نمی‌کنند و یا به دلیل ضدیت با دین و نظام جمهوری اسلامی ایران این زشتی رفتار آمریکا را نمی‌پذیرند و به راحتی بر آن چشم می‌بیندند؛ درحالی که اگر به راستی جهان یک جهان عادلانه بود، همین مورد حمله قرار دادن یک هواپیمای مسافربری با ۲۹۰ مسافر توسط آمریکا کافی بود تا آمریکا توسط تمامی دنیا محکوم شود؛ اما متاسفانه دیدیم و می‌بینیم که تمامی مدعیان حقوق بشر اعم از سازمان‌ها و افراد حقیقی و حقوقی نسبت به این فاجعه و سایر فجایع که آمریکا در کشور‌های ایران، افغانستان، عراق، یمن و حتی آمریکای جنوبی مرتکب می‌شود، سکوت کرده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد ایران باید راه خود را بیابد و همچنان از خود مقاومت نشان دهد؛ چراکه پیروزی نزدیک است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها