تداوم نقض فاحش حقوق خبرنگاران فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی

یک نهاد حقوقی عربی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همچنان به نقض گسترده حقوق خبرنگاران فلسطینی ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۵۳۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳ - 04July 2022

تداوم نقض فاحش حقوق خبرنگاران فلسطینی توسط رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیته «حمایت از حقوق خبرنگاران» که مقر آن در بیروت قرار دارد، اعلام کرد: رژیم صهیونیستی همچنان به نقض گسترده حقوق خبرنگاران فلسطینی ادامه می‌دهد و در یک ماه گذشته، حداقل ۴۴ مورد نقض آزادی رسانه‌ای و حقوق خبرنگاران فلسطینی، در اراضی اشغالی فلسطین رصد شده است.

نظامیان صهیونیست ماه گذشته به صورت عمدی «غفران وراسنه» خبرنگار ۳۱ فلسطینی را ترور و بعد از قتل او نیز به جسد او در اردوگاه «العروب» در الخلیل شلیک کردند.

بیش از ۱۷ خبرنگار فعال در نهاد‌های بین المللی، عربی و محلی بر اثر حمله مستقیم نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست زخمی شدند.

نقض حقوق خبرنگاران فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی شامل تعرض لفظی، برخورد نژادپرستانه و تعرض فیزیکی از طریق شلیک مستقیم گلوله جنگی یا پلاستیکی صورت می‌گیرد که این اقدامات منجر به شکستگی، کبودی، خفگی ناشی از استنشاق گاز سمی و سوختگی شده است.

کمیته مذکور یادآور شد: علاوه بر بازداشت خبرنگاران فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی، برخی خبرنگاران نیز از مسجدالاقصی اخراج شده و اجازه پوشش خبری نیافته اند.

بازداشت موقت یک بانوی خبرنگار فلسطینی در سه ماه دو بار تمدید شده است و بیش از ۱۸ مورد ممانعت از عکاسی و انجام فعالیت حرفه‌ای در شهر‌های قدس و الخلیل اشغالی رصد شده است.

رژیم صهیونیستی یک خبرنگار را مجبور به پرداخت جریمه مالی در قبال صدور حکم آزادی کرده است و بیش از ۲۷ مورد نقض حقوق خبرنگاران در چارچوب مقابله با محتوا‌های مربوط به فلسطین، در شبکه‌های اجتماعی ثبت شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار