سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

تبیین واقعه «غدیر خم» زمینه‌ساز ظهور است

حجت‌الاسلام «حسینی» گفت: اگر واقعه غدیر خم به درستی در سطح جامعه تبیین نشود، ظهور اتفاق نمی‌افتد.
کد خبر: ۵۳۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶ - 05July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدمحمود حسینی» سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، امروز (سه‌شنبه) در آیین تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید اداره تبلیغات اسلامی مراغه، اظهار داشت: تعداد شش هزار هیئت عزاداری و ۲ هزار دسته شاه‌حسین‌گوی ثبتی در آذربایجان شرقی فعال بوده و در کنار آن وجود ۲ هزار انجمن اسلامی، مبلغان دینی، مداحان، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و خانه‌ها و مؤسسه‌های قرآنی، ظرفیت عظیمی برای این سازمان متشکل از مجموعه‌های مردمی است.

وی افزود: «جهاد تبیین» به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، وظیفه ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی در کنار سایر وظایف این سازمان است؛ زیرا سازمان تبلیغات اسلامی بزرگ‌‍ترین مجموعه و تشکل مردمی طول تاریخ مسلمانان محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام «حسینی» با بیان این‌که کل کارکنان تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی به اندازه کادر اداری یک مدرسه است، گفت: جمع قابل توجهی از تشکل‌های مردمی در کنار این اداره هستند و بر همین اساس نیز جهاد تبیین به‌عنوان یک وظیفه ذاتی بر عهده این سازمان مردمی نهاده شد.

وی به اهمیت جهاد تبیین اشاره و تاکید کرد: ۷۲ روز بعد از خطبه غدیر، حضرت زهرا (س) را به شهادت رساندند؛ در حالی که اگر در آن زمان به ندای پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) گوش فرا داده بودند، امروز با برخی از مسائل روبرو نبودیم.

سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که توجه به جهاد تبیین در زمان حاضر از مشکلات مسلمانان در آینده جلوگیری می‌کند، گفت: اگر امروز می‌خواهیم شاهد ظهور امام زمان (عج) باشیم، باید اسلام را به درستی تبیین کنیم که مقدمه آن تبیین غدیر است. اگر واقعه غدیر خم به درستی در سطح جامعه تبیین نشود، ظهور اتفاق نمی‌افتد.

حجت‌الاسلام «حسینی» کربلا را عقلانیت محض در کنار تجلی عشق خواند و تأکید کرد: حسینی‌ها باید در عزاداری با بصیرت رفتار کنند و عقلانیت را به‌عنوان شیعه حضرت علی (ع) در تمام مراحل زندگی به‌ویژه عزاداری‌ها گسترش دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها