نماینده مردم در مجلس:

لابی صهیونیست مجامع حقوق بشری را بی‌خاصیت کرده است

الهیان گفت: لابی صهیونیستی مجامع جهانی را بی‌خاصیت کرده و نهاد‌های بین‌المللی تحت تأثیر آمریکا در تأمین صلح و امنیت جهانی و احقاق حقوق ملت‌ها تاکنون نتوانسته‌اند مستقل عمل کنند.
کد خبر: ۵۳۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴ - 05July 2022

لابی صهیونیست مجامع حقوق بشری را بی‌خاصیت کرده است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «زهره الهیان» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: آنچه در مورد پرونده حقوق بشری آمریکا مشاهده می‌شود چیزی جز جنایت و پایمال شدن حق ملت‌های مظلوم و ستم دیده جهان نیست، از بمباران اتمی گرفته تا حمله به هواپیمای مسافربری و به شهادت رساندن سردار سلیمانی فرمانده مبارزه با افراطی گری و ترور نشان دهنده خوی جنایتکارانه آمریکا است.

وی افزود: همچنین حمایت از گروهکی که اقدام به ترور ۱۷ هزار ایرانی کرده است نیز نشان دهنده همین ذات ضد حقوق بشری آمریکا است و اگر امروز در یمن و فلسطین زنان و کودکان به خاک و خون کشیده می‌شوند با حمایت و چراغ سبز آمریکا است و لازم است این گونه رفتار‌ها در دنیا اطلاع رسانی شود تا ماهیت آمریکا برای جهانیان شناخته شود.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: ما در مجلس در راستای قوانین مصوب پیگیری‌هایی داریم از جمله اینکه هرسال وزارت امورخارجه باید در ۱۳ آبان وضعیت حقوق بشر آمریکا را در گزارشی اعلام کند همچنین قانون مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا را داریم که در این خصوص هم با دستگاه‌های ذی‌ربط مکاتباتی داشتیم.

وی با اشاره به استاندار دوگانه مجامع جهانی در مقابل جنایات آمریکا گفت: لابی صهیونیستی به نوعی مجامع جهانی را از خاصیت انداخته و عمدتاً نهاد‌های بین المللی تحت تاثیر آمریکا در تامین صلح و امنیت جهانی و احقاق حقوق ملت‌ها تاکنون نتوانسته مستقل عمل کند و در مقابل رفتار‌های آمریکا و متحدانش به شدت منزوی و بی‌عمل است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها