مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری:

با قلم زدن در حوزه خاطرات شهدا، زمینه ساز امید آفرینی در جامعه باشیم

«سرهنگی» گفت: باید با قلم زدن در حوزه خاطرات ایثار شهدا، زمینه ساز امید آفرینی در بین اقشار مختلف جامعه باشیم.
کد خبر: ۵۳۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ - 05July 2022

رزمندگان لشکر ۲۵ کربلا در دفاع از حرم خوش درخشیدندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت روز قلم، ویژه برنامه تجلیل از شهدای حماسه خان‌طومان به همراه رونمایی و تجلیل از پژوهشگران و نویسندگان هشت کتاب حماسه خان‌طومان امروز با حضور «مرتضی سرهنگی» نویسنده و پژوهشگر تاریخ شفاهی و دفاع مقدس، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، سرهنگ «حسین محمودی» مسئول دفتر حفظ آثار دفاع مقدس سپاه کربلا، «حسین برادران» معاون لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا، «حسین جوادی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار «حمیدرضا رستمیان» فرمانده سابق لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا و جمعی از نویسندگان، پژوهشگران و اصحاب رسانه امروز در سالن آمفی‌تئاتر شهید باغبانی حوزه هنری استان مازندران برگزار شد.

«مرتضی سرهنگی» مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، به شجاعت مدافعین حرم استان مازندران در مقابله با داعش اشاره کرد و اظهار داشت: رزمندگان لشکر ۲۵کربلا در دفاع از حرم نیز خوش درخشیدند و تقدیم ۴۴شهید از استان ولایت مدار مازندران در دفاع از حرم ارزشمند و شایسته تحسین و قدرشناسی است.

سرهنگی با بیان اینکه خاطره‌نگاری نشانه حقانیت ملت‌هاست و نشان می‌دهد که آن ملت گذشته قابل دفاعی داشته است، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به امیدآفرینی در جامعه تاکید دارند باید با قلم زدن در حوزه خاطرات و ایثار شهدا، زمینه ساز امید آفرینی در بین اقشار مختلف جامعه باشیم.

سرهنگی به همت والای نویسندگان استان مازندران برای قلم زدن در حوزه ایثار و شهادت و جبهه مقاومت اشاره کرد و افزود: نوشتن بعد از جنگ سنت است.

وی با اشاره به دوران روزنامه‌نگاری خود که در موضوع اسیران عراقی زندان‌های ایران کار می‌کرد، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس از ۱۵کشور اسیر داری کردیم.

این مسئول با بیان اینکه تعداد بیشماری از اسرا از اردوگاه‌های ما متواری شدند و در حال تدوین کتاب فرار اسرا هستیم، ادامه داد: اسیران عراقی از بهترین پوشاک، غذا و شیوه نگهداری در ایران برخوردار بودند.

وی اضافه کرد: به گونه‌ای که من غذای دفتر روزنامه را نمی‌خوردم و با اسیران عراقی غذا می‌خوردم. باید روزی این قوانین کمیسیون نگهداری اسرای عراقی، منتشر شود.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری به عظمت و افتخارآفرینی‌های لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا اشاره و بیان داشت: فرماندهان این لشکر در دوران دفاع‌مقدس لرزه به اندام دشمن تا بن دندان مسلح می‌انداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار